[AR] Dressuur proef

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Dressuur proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 21:09

Beste bokkers
Ik wil graag met dah dag in Lisse is een Haflinger dag en dat jaar voor het eerst ook aangespannen.
Hier zou ik graag aan mee willen doen..
Echter ik heb dit nog nooit gedaan..
Is dit heel moeilijk qua rijden.
Wat zou ik moeten trainen..

King loopt al 1,5 jaar ingespannen alleen meer lekker buiten en ringwedstrijden( vind hij geweldig)
Ik zou het onwijs gaaf vinden om mee te doen die dag alleen heb aangespannen nog nooit een proef gelopen, wat zou ik moeten oefenen om echt zo proef te moeten lopen.
Waar word opgelet ect.
King is gehoorzaam kan super goed wenden en licht in de hand

Lijkt me wel onwijs gaaf om dit te gaan doen

En wat zijn de kleding voorschriften
Mag een oornetje en onderleggen bv

Ik ben echt nog een leek maar ben in voor nieuwe uitdaging was al eerder gevraagd maar nu nog effe tijd om te oefenen
Gr

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:14

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:15

Wij rijden zz dressuur, dus massa ervaring ;) :D }:0
Kom een keer naar de les vrijdag in lisse, kan je meteen oefenen en lees ik de proef voor met hele uitgebreide uitleg :D
Of je stuurt janouk een keer rond, als je voorzichtig doet {:}

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 21:18

Whaaaa... Meid doe ik zo hihi.. Vind gewoon mega gaaf maar eng hihi..
En wat is een B proef met een Z proef niks natuurlijk
king is makkelijk te sturen dat wel
Jij kan het ook een keer voor doen met king in de bak :D :o
Ja die les weet het alleen ik zit met vervoer want het is donker over de weg is makkelijker..
Overigens start jij ook gewoon dressuur met janouk

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 21:26

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 21:26

janouk schreef:
Wij rijden zz dressuur, dus massa ervaring ;) :D }:0
Kom een keer naar de les vrijdag in lisse, kan je meteen oefenen en lees ik de proef voor met hele uitgebreide uitleg :D
Of je stuurt janouk een keer rond, als je voorzichtig doet {:}

Toppie wanneer nu hihihi
Moest je niet lessen
Als ik er ben ben jij er niet :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:33

Paul is alleen naar de les met janouk.

Een mendressuurproef is precies hetzelfde als een dressuurproef onder het zadel. Dus niets om je zenuwachtig over te maken.
En je mag gewoon starten met rijkleding of een nette broek / rok met colbert.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 21:49

janouk schreef:
Paul is alleen naar de les met janouk.

Een mendressuurproef is precies hetzelfde als een dressuurproef onder het zadel. Dus niets om je zenuwachtig over te maken.
En je mag gewoon starten met rijkleding of een nette broek / rok met colbert.

:) wow jou woorden scheelt al weer..
Maar ja hoe werkt zo proef je rijdt met een wagen je paard op de letters rijden.. Zit hopelijk geen galop in hihi..
En een hoefslag ligt anders als bij onder het zadel.
Ik heb nog nooit een menproef live gezien..

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:40

Heb je al eens onder het zadel een dressuurproef gereden? Op zich is het helemaal niet spannend. (Ik heb zelf vorig jaar de overstap van ohz naar mennen gemaakt en het uitmikken van de figuren etc. is precies hetzelfde). Een dressuurbaan is 30x60 (maar in een binnenbak is dit vaak 20x60). Op de site van de KNHS kun je de proefjes vinden. Een B proef is verder niet heel spannend: stap, draf, middendraf, voltes en gebroken lijnen, halthouden, halsstrekken in stap. De galop zit pas in de M, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. ;)

Qua kleding kan je gewoon een rijjasje en rijbroek aantrekken, cap op, bruine handschoenen (de kleur is wel een mendingetje), altijd je zweep in je handen als je de baan in gaat en zorgen dat je een menschort om hebt (anders krijg je strafpunten). Bij enkelspan mag je groom achterop, maar ook langs de baan staan. Net wat jij fijner vindt. :) Een oornetje mag (maar ik zou 'm niet knalroze doen bv. bij een dressuurproefje of je hele span heeft als accentkleur roze dan is het natuurlijk weer een ander verhaal), net als onderleggers.

Ik denk dat het heel handig is als je het proefje even vooraf doorleest (dat neemt vast een hoop spanning weg ;)). En Janouk/Paul zullen je vast een heel eind op weg helpen, met de bakken ervaring die zij hebben :)

Owja: groeten is je zweep optillen, recht voor je gezicht houden op handbreedte afstand - de zweep is dan netjes verticaal. (hopelijk is dat zo een beetje duidelijk, het is lastig uit leggen zo op papier).

Andere antwoorden over de dressuur zijn uiteraard in de reglementen te vinden :) (die staan ook bij de KNHS online)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:40

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 06:29

_Marjola schreef:
Heb je al eens onder het zadel een dressuurproef gereden? Op zich is het helemaal niet spannend. (Ik heb zelf vorig jaar de overstap van ohz naar mennen gemaakt en het uitmikken van de figuren etc. is precies hetzelfde). Een dressuurbaan is 30x60 (maar in een binnenbak is dit vaak 20x60). Op de site van de KNHS kun je de proefjes vinden. Een B proef is verder niet heel spannend: stap, draf, middendraf, voltes en gebroken lijnen, halthouden, halsstrekken in stap. De galop zit pas in de M, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. ;)

Qua kleding kan je gewoon een rijjasje en rijbroek aantrekken, cap op, bruine handschoenen (de kleur is wel een mendingetje), altijd je zweep in je handen als je de baan in gaat en zorgen dat je een menschort om hebt (anders krijg je strafpunten). Bij enkelspan mag je groom achterop, maar ook langs de baan staan. Net wat jij fijner vindt. :) Een oornetje mag (maar ik zou 'm niet knalroze doen bv. bij een dressuurproefje of je hele span heeft als accentkleur roze dan is het natuurlijk weer een ander verhaal), net als onderleggers.

Ik denk dat het heel handig is als je het proefje even vooraf doorleest (dat neemt vast een hoop spanning weg ;)). En Janouk/Paul zullen je vast een heel eind op weg helpen, met de bakken ervaring die zij hebben :)

Owja: groeten is je zweep optillen, recht voor je gezicht houden op handbreedte afstand - de zweep is dan netjes verticaal. (hopelijk is dat zo een beetje duidelijk, het is lastig uit leggen zo op papier).

Andere antwoorden over de dressuur zijn uiteraard in de reglementen te vinden :) (die staan ook bij de KNHS online)

Zo thanks.. Wel onwijs leuk zo deze info..
Hij heeft vorige week zijn tweede officiële wedstrijd tussen de paarden gelopen en momenteel winstpunten...
Nee dacht gewoon wit of creme te doen, met een oornetje loopt hij fijner op.. Lijkt zonder wat meer te schrikken
whaa ik zie het al voor me roze...
Schort heb ik..
Zag al op internet dat deze gedragen werd..
Super punt qua zweep.
En de proeven wel wat gezien op YouTube zal even de juiste zoeken voor de wedstrijd..

En heb nog even dus janouk( weet effe jou naam niet) of Paul willen me vast een keer helpen