Als je even íetsjes verder had gekeken op AR, ipv. meteen een topic te openen, dan had je onderstaande info met 1 muisklik gevonden:
[AR] FAQ: veelgestelde vragen op AR, LEES DIT EERST!
Erg veel leesvoer 
En ik weet niet hoe, wie wat en wanneer je paard voor het laatst voor de wagen heeft gelopen, maar toch zou ik er nooit voor kiezen om 'm dan zomaar ff ineens in te spannen onder het mom van 'paard kent het, nu ik nog'.
Vaak moeten ze toch even wat opgefrist worden. En helaas hoor je ook nog wel eens dat paarden als rijpaard worden verkocht met de mededeling 'heeft ooit voor de wagen gelopen', maar soms zijn er dan helaas flinke dingen mis gegaan tijdens het beleren of met het mennen zelf. Dat gebeurd ook nog wel eens.
Zeker als jij je paard zelf nooit voor de wagen hebt zien lopen, zou ik hem nooit zomaar ff inspannen, maar er een professional bijhalen en die het paard enkele 'opfris-lesjes' laten geven. En als dat allemaal goed gaat, hem vervolgens samen met deze ervaren persoon inspannen.
Ondertussen zelf op menles, mencursus en/of cursus koetsiersbewijs gaan. Want mennen is meer dan enkel leidsels vasthouden.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 03-09-13 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt