Ik ben na een vervelende ervaring op stal zeer hard aan het nadenken gegaan wat ik (nog meer) kan doen om m'n menspullen te beschermen tegen diefstal. Mijn menwagen staat in een afgesloten container met een scooterslot om het voorwiel en het frame. Mijn tuigen liggen in een houten kast die op slot is. Is het mogelijk om menwagens te "merken" o.i.d? En kan je menspullen verzekeren op 1 of andere manier?
Ik heb een beugelslot voor mijn kar, van ideal. Zit je voor en achterwiel vast. Dan kunnen ze er erg weinig mee.
Gem
Geplaatst: 10-08-13 22:51
Over merken: ik heb op een niet direct zichtbaar plekje van mijn wagen met watervaste stift mijn initialen en telefoonnummer gezet. Kan ik iig altijd bewijzen dat iets van mij is. Of je postcode in het frame laten graveren, zoals ze bij fietsen doen. Tuig hetzelfde, merktekentjes zetten aan de binnenkant van het tuig. Geen garantie dat je spullen niet gestolen worden, maar het helpt tegen opnieuw te koop aanbieden op internet, en bij het opsporen van de eigenaar.
Inderdaad in hhet vaste frame je initialen en postcode of telefoonn u mmer laten zetten. Eventueel kun je ook zelf een willekeurig framenummer erim graveren wat jij wel kunt onthouden. Bijvoorbeeld lehrt45, dat is een vroeger wachtwooors van mij oo mijn schoolmail, voor mij makkelijk te onthouden maar anderen kunnen het niet zo makkelijk benoemen. Staat gegraveerd op mijn fiets inder andere.
Nouvel
Geplaatst: 03-11-13 15:32
Ipsilonka schreef:
Ik heb een beugelslot voor mijn kar, van ideal. Zit je voor en achterwiel vast. Dan kunnen ze er erg weinig mee.