Een aantal jaar geleden hebben wij een Gig gekocht, niet om mee te rijden, maar om mee te nemen naar shows als blik vanger min of meer. Hij werkt altijd goed, alle oude boertjes komen altijd een praatje maken over "vroeger toen wij........."

Nu vinden wij het tijd dat meneer een make over krijgt, hij is oud en moe, en naar mijn mening veel te groen......
Nu zijn we dus zoals altijd aan het vechten over de kleur

Nu waren we vandaag even met de hand iets aan het schuren (hij gaat met Soda gestraald worden) en kwamen we op de oude laag verf! Hij was dus licht groen met gele streepen voordat iemand besloot de groene verf uit de kast te halen.
Helaas weten wij verder niks van de Gig, hij is antiek, gedeeltes zijn vervangen (metalen spatbordjes, nieuwe houten vloer en het voorbord is vervangen) Helaas heeft hij geen merk of wat dan ook.
Wij vonden het wel vreemd dat hij groene wielen heeft maar inplaats van de gele accented aan de buiten kant, zitten de dubbele gele lijnen aan de zijkant van de spaken?? (zal morgen een foto plaatsen)
Ik heb altijd een facinatie gehad met de pracht van de koetsen, en zou graag wat meer willen uitvinden over hem (geschiednis, officiele kleuren, tijd....???enz.) Nu heb ik de hele avond zitten googelen, maar is het (met mijn compter skills...) niet het makkelijkste om te vinden. (Gig betekent ook wel concert

Ik vroeg me af of er iemand op bokt zit die veel weet van de Gig's en mischien wat informatie met mij zou kunnen delen.
Ik zal morgen andere foto's maken, deze zijn genomen toen wij aan het opbouwen waren voor een beurs, dus laten de Gig niet goed zien.
Om het even duidenlijk te maken, wij wonen in Nieuw Zeeland, hij is ook hier gekocht (7 uur rijden van ons vandaan) en zal dus hoogst waarschijnlijk of Nieuw Zeeland's zijn of van Engeland afkomstig.

Bedankt voor de hulp en ik ben erg beniewd!