Een maand geleden als ik met mijn pony ging rijden zei iedereen aah wat schattig aah wat lief zo klein! Maar Sinds het filmpje van die ponypletter op facebook heeft gestaan kan ik geen normaal rondje rijden of ik krijg een opmerking van: Dat is wel zwaar voor die pony! Die pony is veel te klein! Misschien moeten jullie omruilen en jij voor de kar gaan staan?
Al deze opmerkingen negeer ik gewoon. Maar laatst was de Veearts hier en heb ik het toch voor de zekerheid gevraagd en hij zei ook dat kan zo'n kleintje makkelijk aan hoor!
Gisteravond ging echt veel te ver, ik was lekker op het strand aan het rijden. Komt er ineens een meneer mij filmen en vraagt of ik denk dat de pony het leuk vind. Waarbij ik nog dacht dat het aardig bedoeld was. Maar dit was het dus niet.. Vervolgens ging hij helemaal tekeer tegen mij dat ik voor die kar moest gaan lopen en dat mijn pony mij dan lekker mag gaan slaan. En toen hij vervolgens weg liep schreeuwde hij keihard 'ZIEK' in mijn gezicht. Mijn moeder is naar die meneer op het terras gegaan maar was niet te overtuigen.. De grote paarden die op het strand reden dat was niet erg want daar zat iemand op. En mijn pony moest in deze hitte wat overigens helemaal niet zo was een kar trekken. En paarden horen gewoon los te lopen en blablabla. Door het mulle zand word de kar ook gewoon geduwd door mijn vader en ik ga er pas op zitten op het harde bij de waterkant.
Mijn moeder kwam ook met tranen in der ogen terug en ik was ook in tranen hoe deze meneer tegen ons tekeer ging was niet normaal alsof wij mijn pony aan het mishandelen waren. Hij krijgt echt alles hij gaat naar de tandarts als het nodig is we rijden een uur om voor hem voer te halen omdat dat het beste is als er iets met hem is word er net zo lang niks met hem gedaan tot het weer over is hij krijgt dus echt alles wat nodig is en om dan voor zoiets uitgemaakt te worden dat breekt mij dan echt.. Zijn er meer die hier nu ook last van hebben? Hopelijk waait dit snel weer over want door dit voorval heb ik echt even helemaal geen zin meer om naar het strand enzo te gaan