[AR] Mennen - Pony kan lopen, nu moet ik nog leren sturen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lucaa2

Mennen - Pony kan lopen, nu moet ik nog leren sturen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 08:18

Hey bokkers,

Ik ben van plan om voorlopig te stoppen me de manege waar ik nu zit. Nu zat ik eens na te denken over wat ik dan als vervanging van mijn manegelessen kan doen.
Uitslag: leren mennen.

Ik verzorg een haflinger die nu ongeveer 20 jaar is, en hij heeft sinds hij 4 jaar was, voor de kar gelopen. Helaas zijn zijn baasjes op zijn 10e gestopt met mennen, eigenlijk zijn ze sowieso gestopt met het echte verzorgen van hun pony.
Nu leek het me dus leuk om menlessen te nemen, maar dan zonder dat je ook gelijk met je pony lest, want hij kan het al, maar ik nog niet.
Zijn er instructeurs of instructrices die dat doen? En zo ja, waar? (ik woon in Zuid-Holland, Berkenwoude, en het zou fijn zijn als het in een straal van max. 30km is..)

Iemand? :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:29

lucaa2

Re: Mennen - Pony kan lopen, nu moet ik nog leren sturen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 08:40

Bedankt voor je reactie, maar helaas zijn deze adressen allemaal buiten een straal van 50km..
Maar het is dus mogelijk om gewoon menlessen te nemen zonder je eigen pony?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:35

Als de pony al zo ervaren is voor de wagen, waarom zou je dan niet meteen met je eigen verzorgpony les gaan nemen? Het is veel eenvoudiger om een instructeur uit de buurt naar jou toe te laten komen en jou bitwijs te maken met de pony.

edit: voor de tipgevers. Berkenwoude ligt in de driehoek Gouda - Schoonhoven - Krimpen a/d IJssel.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 10:14

Gem schreef:
Als de pony al zo ervaren is voor de wagen, waarom zou je dan niet meteen met je eigen verzorgpony les gaan nemen? Het is veel eenvoudiger om een instructeur uit de buurt naar jou toe te laten komen en jou bitwijs te maken met de pony.

edit: voor de tipgevers. Berkenwoude ligt in de driehoek Gouda - Schoonhoven - Krimpen a/d IJssel.

Nou, het is natuurlijk een verzorgpony, en het leek me beter als ik niet gelijk weer bij de eigenaren aanklop met zo'n praatje van, "Ik wil graag menles op Wilco, maar voordat dat gebeurt moet hij naar de hoefsmid, graag hoefijzers, de wagen moet weer opgeknapt worden, het tuig moet weer opgespoord worden en de trailer moet klaarstaan omdat het geen zin heeft om hier te gaan mennen vanwege het gebrek aan rijbak en oefenruimte op de weg."
:)

Dat is dan de situatie..Ik kan denk ik beter eerst zelf leren mennen op een stal waar je een dier toegewezen krijgt waarmee je kan gaan leren, en dan een X later met de eigenaar op pad gaan in het bos of op het fietspad. Dan dat de instructeur naar mij toekomt en geen idee heeft waar hij of zij moet beginnen in een omgeving als deze. ;)

Sorry dat ik er zo'n probleem van maak, maar het is een soort van moeilijk om zonder internet instructie te vinden die aansluit op de mogelijkheden die er zijn.. :o :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:34

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:26

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:28

Misschien kun je alvast beginnen als groom bij iemand die al ment in je omgeving.
Kun je ook een hoop van leren.
Hier is het 'koppeltopic'; misschien staat daar wat tussen:
[AR] Koppeltopic voor grooms en koetsiers

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 09:49

Dat is een goed idee, daar heb ik zelf nog helemaal niet aan gedacht.. :)

Bedankt! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:03

Hoeven moeten sowieso goed in orde zijn. Ijzers is niet meteen nodig hoor. Heb je geen weiland waar je eventueel zou kunnen rijden? Dan is het best mogelijk om met je verzorghafje te gaan mennen (mits je natuurlijk de wagen en het tuig in orde krijgt).

Mss kun je een advertentie op mp zetten of eens via een menvereniging kijken of daar niet iemand menles geeft met zijn eigen aanspanning?