[AR] Vraagje van een 'wannabe' menner ;-)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StarAnna

Vraagje van een 'wannabe' menner ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:14

Hey,

Wil graag beginnen met mennen,
maar heb totaal geen idee wat een juiste prijs is voor een 2de hands of nieuwe marathonwagen en tuig
voor recreatief gebruik, dus met 2 zitjes van voor en zitjes vanachter.

Alvast bedankt voor jullie info ;)

tallechie

Re: Vraagje van een 'wannabe' menner ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:22

Kijk op marktplaats, boktmarkt en lees de faq.... weet je al een stuk meer

StarAnna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:03

yep I know,
maar bij de meeste koetsen waar ik in geïnteresseerd ben
staat n.o.t.k, dus vind het moeilijk om een gemiddelde prijs te weten ;)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:43

Het is per koets, merk, leeftijd, maat,gewicht ook erg verschillend. Een leuke 2dehandse recreatie wagen zal tussen de 1500 en 3500 euro liggen ongeveer.
Je kan het natuurlijk zo goedkoop of duur maken wat je zelf wilt en wat je eisen zijn. Een 2dehands tuig van bv ideal kost ongeveer 250-300 euro

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:47

Het ligt er zó aan wat je zoekt dat dat heel moeilijk te zeggen is. het is een misvatting dat je voor recreatief mennen 'goedkoper'spul kunt gebruiken dan voor wedstrijd naar mijn idee. Alles valt of staat bij degelijk materiaal........wat niet per se wil zeggen dat dat het duurste moet zijn natuurlijk he! Voor een tuig zou ik rekenen op een honderd of 4 voor een goed tweedehands tuig ( enkelspan) bv van Ideal. Voor een wagen zou ik al snel rekenen tussen de 1500 en 2500

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:09

ik dacht eerst ook, dat ik "alleen" maar recreatief ga mennen en dus geen duur tuig en wagen nodig heb. Fout! ga altijd veilig op weg, en koop dus ook degelijk materiaal. Hoeft natuurlijk niet nieuw te zijn, maar ik moet zeggen, met mijn ideal tuig en Rombach wagen voel ik me wel veiliger dan met het goedkope "50 euro" materiaal :D

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:01

Wat jij zoekt is denk ik een recreatiewagen of marathonwagen. Marathonwagens zijn een stuk duurder (vanaf 1500 tweedehands schat ik). Recreatiewagens heb je in uiteenlopende prijzen (van 500 tot 2500 ofzo).
Ik heb een stalen recreatiewagen (2p op de bok en 4p achterin), die kostte 650 euro en had een klein likje verf nodig en nieuwe banden. Tuig heb ik op maat laten maken, kostte 500 euro (groot deel kunststof, oersterk, maar is geen showtuig).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:08

Voor een kwalitatief goede vierwielige wagen zou ik niet onder de €1000,- gaan zitten. Zijn vaak wagens die van die zware autobanden als wielen hebben (wat zorgt voor een hoge rolweerstand, wat je niet wilt) en van die grote lompe wagens, die gewoon ongeschikt zijn.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:19

Ik heb inderdaad een wagentje met autobanden. Maar ik rij thuis vrijwel alleen op asfalt. Dat is een stuk minder zwaar dan in een bak. Mijn wagentje was technisch in orde, alleen de verf en bekleding minder mooi. Dat heb ik dus zelf opgeknapt. Zo had ik een aardig wagentje, geschikt voor mijn paardje en mijn doelen, voor een aardig bedrag.

StarAnna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 07:25

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb een Ideal tuig en een marathon koets gekocht voor 2800 euro,
allebei zeer mooi en maar een 5 tal keer gebruikt
Nieuwprijs van de koets was 3600 euro