[AR] Steigeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 22:33

Nou ga ik met mn mini shet op menles en ben vandaag voor het eerst op proef geweest
Nou ben ik al een x met kar en al omgevallen doordat ie steigerde en bokte.
Ik was hierdoor wat gespannen maar je heenreis ging of een paar x schrikken na erg goed
De les ging perfect hij deed niet erg apart maar op de terugweg was ie er klaar mee en begon hij weer te steigeren.
De groom is afgestapt en de vrouw die meeliep heeft ook geholpen want hij wou ook niet meer lopen
Uiteindelijk zijn we thuis gekomen maar wat kan ik doen tegen het steigeren
Een tik heeft geen zin omdat we vermoeden dat ie vroeger mishandelt is en daar dan nog banger van zou worden

Kan iemand helpen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:57

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:15

In je profiel staat dat je geen pony hebt en nu zeg je dat je een mini shet hebt?????????
Naja, hier het antwoord op je vraag:
Voorkomen dat hij gaat stijgeren.
Dit kan je doen door te zorgen dat hij het leuk blijft vinden.
Dus korter mennen en dit later (langzaam) uit gaan bouwen. In het beggin misschien maar een kwartier en als dat goed ging later iets langer. En het dus zo steeds iets langer proberen te maken (totdat je het lang genoeg vind).
Je kan beter tien minuten goed mennen dan een uur slecht (of het laatste gedeelte slecht).
Je pony herrinert zich namelijk alleen het laatste gedeelte van het mennen, dus als hij op de weg naar huis heeft gestijgerd herrinerd hij zich dit de volgende keer nog.
Je kan dus beter korter meedoen aan de menles. In het beggin is het misschien niet leuk en zonde van het geld wat je voor de les betaald, maar hé, je doet mee aan de les om wat te leren en vooruitgang te boeken (neem ik aan) en niet stijgeren lijkt mij een enorme vooruitgang.
Ik weet niet hoe oud je mini is en hoe vaak in de week je ment, want dat kan er ook mee te maken hebben.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:21

Je pony geeft hiermee duidelijk verzet aan. Als hij eerst al (voor de eerste keer) naar de menles moest voor de kar, daarna de les moest lopen en vervolgens ook weer naar huis voor de kar moest, dan kan ik me voorstellen dat hij dat niet zo leuk vindt. Zoiets moet opgebouwd worden. Mereltje66 legt het verder goed uit. Een optie zou kunnen zijn om iemand naar jou toe te laten komen om les te krijgen of toch met de trailer er naar toe. ;)