Ik hoop dat hier wat klusbokkers zitten

Wij hebben een beleerwagen via het bekende internet op de kop weten te tikken. Zodat we deze zomer paardlief ervoor kunnen gaan zetten. Speciaal voor zoon (11).
Nu dat ding ziet er niet uit: deels bruin, deels groen en deels ongeverfd. Het lamoen is uiteraard van ijzer en groen. Het bakkie (een tweewieler) is van hout met wat metalen/ijzeren onderdelen. En het bokkussen is afneembaar. Die bleek vandaag dus hartstikke met de schimmel te zitten, dus heb alles (groene bekleding was al kapot en de binnenkant: vies vuil stinkend schuimrubber spul) van de plank gesloopt.
Mijn plan is om komend weekend als verrassing ermee aan de slag te gaan en hem op te knappen. Zoon is dan op kamp :0 Ik heb al met hem voorgesproken wat hij zou willen voor als we deze zomer er tijd voor hebben. Het wordt:
Alle metalen onderdelen rood, liefst hoogglans
Alle houten onderdelen zwart, liefst hoogglans
De losse plank willen we als rugleuning monteren (er zit nu alleen een balkje als rugleuning) en dan willen we er 2 kussens op doen als bekleding
Dit willen we met klittenband doen om makkelijk te kunnen verwijderen (want wagen staat afgedekt buiten)
Kussens hebben we al gekocht (voor tuinstoelen in rood met zilverenprint

Verder ben ik van plan op basis van het patroon van het kussen een "wapen" te ontwerpen voor op de zijkant en evt voorkant van de wagen met een S (van Stefan) en een J (van Jippe) erin verwerkt. En als het lukt de wieldoppen in rood met zwarte punten erop

Goed de vragen aan mijn medeklussende bokkers zijn:
* Ik ben van plan Rode Hamerite te kopen voor het ijzer, de hoogglans versie: is deze inderdaad goed rood?
* geeft dit niet af op de leren lichtogen van het tuig?
* Wat kun je het beste voor het hout gebruiken? Wil eigenlijk spul wat in 1 keer dekt, voor buiten uiteraard. Kan ik het dan beitsen (deels geverfd en deels ongeverfd hout) of kan ik er Hamerite zwart voor kopen?
Verder nog iemand tips? Of ideeen?