[AR] Wat zal ik doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMoniek

Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 11:05

Ik zit erg te twijfelen..

Ik heb nu voor mijn shet Lizzy een recreatiewagen, een leuk wagentje, alleen lizzy is wel echt het minimale wat ervoor kan zegmaar en soms heb ik het gevoel dat het niet het allerperfecte kar is.. (ook omdat hij best wel hobbelt en omdat ik lizzy net aan het beleren ben schrikt ze daar soms nogal van)
Foto's;
Afbeelding
Afbeelding
( ik weet dat het tuig hier verkeerd zit en het te groot was, heb nu een passend tuig gekocht.)

Alleen zou ik een sulky ook gaaf vinden en is die volgens mij ook lichter, maar de recreatiewagen is ook gewoon te doen..

Wat zal ik doen..? de recreatiewagen verkopen en voor een sulky gaan of toch de recreatiewagen houden..?

Als ik de recreatiewagen hou moet ik wel het lamoen smaller maken zie ik net..

Bedank voor het lezen en hoop dat iemand me een beetje kan helpen :o

:wave: :wave:

DanielleTL

Re: Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:30

Als ik jou was zou ik deze wagen verkopen, en een sulky kopen.
Zeker als deze kar eigenlijk wat te groot is. :)

JonnaLP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:41

Ik zou ook voor een sulky gaan, denk dat dat voor jullie allebei fijner is. :) Maar volgensmij zitten op de eerste foto de kleppen te laag, ik kan haar oog er boven uit zien komen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:41

Oogkleppen zitten idd te hoog, op de eerste foto. Maar dat is nog je 'oude' (niet-passende) tuig, toch?
Het gehele tuig ligt nl. niet lekker. Ik mis wel op beide foto's een menzweep?

Ook ik zou deze wagen proberen te verkopen, en voor een sulky/2wieler gaan.

Het is het allemaal 'net niet'. Wagen is eigenlijk wat te hoog voor haar stokmaat, daarnaast moet het lamoen niet zozeer smaller (hoe breder van achteren, hoe beter, als hij maar bij de lichtogen goed aansluit, daar zou die evt. iets smaller mogen) maar wel korter; hij is nu te lang. Ze staat ver van de wagen en de uiteindes van het lamoen steken ook te ver naar voren, waardoor die haar in de nek zullen prikken bij wendingen.
Ook ben ik geen fan van het voorschot (of ja, gebrek aan) bij deze wagen. Nu heb je je pony er heel ver voor staan, maar met zo'n laag voorschot zou ik toch beetje bang zijn vanwege het risico op een ponybeen bij je in de wagen.
De zweng zit ook te hoog, waardoor ze 'neerwaarts' trekt.

Verder lijkt mij deze wagen niet erg fijn en comfortabel, gezien de 'kruiwagenwieltjes' die er onder zitten (wagen kan licht zijn, maar die wieltjes geven vaak veel rolweerstand op ander terrein) en zo te zien heeft deze wagen geen enkele vorm van vering.
Dat is dus idd een heel gehobbel en gestuiter. Kan je vertellen dat je je daar straks, als je buiten gaat rijden, heel erg aan gaat irriteren.

Op deze wagen is er ook geen plek voor meer dan 2(?) personen (en dat moet je gezien haar stokmaat ook helemaal niet willen!) dus ook dat is geen argument om deze wagen te houden.

samenvattend: ik zou voor een sulky/2wieler gaan. Voor jou prettiger, voor de pony prettiger. Stuk stabieler (zwaartepunt van deze wagen ligt ook erg hoog) en veel comfortabeler.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 12:59

JoyCiej007 schreef:
Oogkleppen zitten idd te hoog, op de eerste foto. Maar dat is nog je 'oude' (niet-passende) tuig, toch?
Het gehele tuig ligt nl. niet lekker. Ik mis wel op beide foto's een menzweep?

Ook ik zou deze wagen proberen te verkopen, en voor een sulky/2wieler gaan.

Het is het allemaal 'net niet'. Wagen is eigenlijk wat te hoog voor haar stokmaat, daarnaast moet het lamoen niet zozeer smaller (hoe breder van achteren, hoe beter, als hij maar bij de lichtogen goed aansluit, daar zou die evt. iets smaller mogen) maar wel korter; hij is nu te lang. Ze staat ver van de wagen en de uiteindes van het lamoen steken ook te ver naar voren, waardoor die haar in de nek zullen prikken bij wendingen.
Ook ben ik geen fan van het voorschot (of ja, gebrek aan) bij deze wagen. Nu heb je je pony er heel ver voor staan, maar met zo'n laag voorschot zou ik toch beetje bang zijn vanwege het risico op een ponybeen bij je in de wagen.
De zweng zit ook te hoog, waardoor ze 'neerwaarts' trekt.

Verder lijkt mij deze wagen niet erg fijn en comfortabel, gezien de 'kruiwagenwieltjes' die er onder zitten (wagen kan licht zijn, maar die wieltjes geven vaak veel rolweerstand op ander terrein) en zo te zien heeft deze wagen geen enkele vorm van vering.
Dat is dus idd een heel gehobbel en gestuiter. Kan je vertellen dat je je daar straks, als je buiten gaat rijden, heel erg aan gaat irriteren.

Op deze wagen is er ook geen plek voor meer dan 2(?) personen (en dat moet je gezien haar stokmaat ook helemaal niet willen!) dus ook dat is geen argument om deze wagen te houden.

samenvattend: ik zou voor een sulky/2wieler gaan. Voor jou prettiger, voor de pony prettiger. Stuk stabieler (zwaartepunt van deze wagen ligt ook erg hoog) en veel comfortabeler.

Ja, dit tuig was inderdaad veel te groot en ook de oogkleppen inderdaad.. heb bij het nieuwe tuig ook gelijk een menzweep gekocht :)

Het probleem is dat degene waar ze staat vind dat deze wagen prima past en daardoor deze wagen niet weg wil doen.. :x dus moet even genoeg redens gaan verzamelen waarom ik over wil op sulky..

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 13:02

weet iemand nog voordelen van sulky dat deze wagen niet heeft? :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:06

Hangt er ook helemaal vanaf wat voor sulky/2wieler je neem. Er zijn nog al wat verschillende types.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 16:39

Dennis schreef:
Hangt er ook helemaal vanaf wat voor sulky/2wieler je neem. Er zijn nog al wat verschillende types.

nouja, ik denk wel dat ik voor een tweedehands sulky/2wieler ga.. dus dat weet ik nog niet :+

JonnaLP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:17

xMoniek schreef:
Het probleem is dat degene waar ze staat vind dat deze wagen prima past en daardoor deze wagen niet weg wil doen.. :x dus moet even genoeg redens gaan verzamelen waarom ik over wil op sulky..

Lizzy is toch van jou? Dan mag je toch zelf wel bepalen wat voorn wagen er achter komt lijkt me? :+
Of leen je de kar?

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:29

JonnaLP schreef:
xMoniek schreef:

Lizzy is toch van jou? Dan mag je toch zelf wel bepalen wat voorn wagen er achter komt lijkt me? :+
Of leen je de kar?

Ja Lizzy is van mij, maar hun vinden de kar verkopen een domme keuze |o
maar wil toch echt graag een sulky, dus het gaat me hopelijk wel lukken alsi k genoeg redens heb <<)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:37

Jouw pony lijkt een beetje op mijn verzotgpony. Ik zou lekker voor zo'n sulky gaan. Meestal zijn die zo goed dat ze bijna niks hoeven te trekken.
Afbeelding
Afbeelding

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:54

tabaflab schreef:
Jouw pony lijkt een beetje op mijn verzotgpony. Ik zou lekker voor zo'n sulky gaan. Meestal zijn die zo goed dat ze bijna niks hoeven te trekken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

hihihi best wel, vind een sulky ook mooier achter een shet staan eigenlijk :o (eigen mening)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:36

Slotje, wegens 3e topic over dit onderwerp.