Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ibbel schreef:Beetje leercreme in je handen nemen met je handschoenen aan, en dan "je handen wassen" met de leercreme om je handschoenen soepel te houden/maken werkt perfect. Als je nog nooit het leer hebt verzorgd moet je met je huidige handschoenen het misschien een paar keer herhalen tot ze ook koud weer lekker soepel zijn.
leun schreef:misschien beetje stom, maar wat ik vaak doe om te voorkomen dat ze zo stijf en hard zijn voordat ik ze aantrek is even onder mijn kleding op mijn blote warme huid leggen en even mee rondlopen.
Deed dat in het begin in de winter om te voorkomen dat mijn handen gelijk koud waren dan koude leren handschoenen, maar merk dat het bij leren handschoenen ook heel goed helpt om ze soepel te maken voor je ze aantrekt.
Weet niet of dat voor jou een optie is, maar is gemakkelijk een keer te proberen.
Ik doe ze dan onder mijn tshirt tussen de band van mijn rijbroek op mn buik naar mn heup leggen. zo voor ik aan het opzadelen of optuigen ben en tegen dat ik klaar ben zijn ze lekker opgewarmd en erg soepel