[AR] Verlichting op je wagen: TIP!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Verlichting op je wagen: TIP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:57

Voor alle menners die nog op zoek zijn naar een mogelijkheid om verlichting op hun wagen aan te brengen, hier een tip/idee!

Sinds tijden ben ik al aan het prutsen om goede verlichting op m'n marathonwagen te krijgen. En dat valt niet mee: de normale led-fietslampjes krijg ik die bevestings'dingetjes' meestal net niet om het frame van mijn wagen; past vaak niet. Als het dan past, dan kun je vaak heel moeilijk bij het knopje om het lichtje aan/uit te zetten. Of ze gaan snel kapot, of ze zijn niet makkelijk er in z'n geheel op en af te krijgen (i.v.m. in de weg zitten voor de groom bij wedstrijden) en dan kan ik er meestal ook niet bij om ze aan/uit te zetten vanuit m'n bokkussen.

Maar nu kwam ik bij de Kruidvat zojuist deze lampjes tegen:
Afbeelding

Afbeelding

Met flexibele, soort 'elastiek/rubber' bevestiging. Er zit 1 rood en 1 wit lampje in de verpakking, en 1 zo'n setje kost slechts € 2,89 :) En dan heb je nog 24 maanden garantie ook nog! Staan in het Kruidvatfoldertje van 21 mei t/m zondag 26 mei.
Met 2 setjes ben je dus helemaal klaar om veilig op pad te gaan :D Daarnaast zijn deze lampjes ook héel gemakkelijk op je tuig te bevestigen, indien nodig.
Ik heb dus meteen maar een stuk of 10 verpakkingen ingeslagen; paar voor op m'n wagen, paar voor op m'n fiets en nog wat reserve :j

En denk er om: er zitten naast de normale stand ook 2 knipperstanden op, maar dit mag eigenlijk niet zomaar gebruikt worden in het verkeer ;)

En zo heb ik ze op m'n wagen bevestigd:
https://lh4.googleusercontent.com/-Ckf8 ... CI2377.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-Mga3 ... CI2379.JPG

Officieel horen de lampjes je breedte te markeren, dus aan de uiterste zijkanten, maar dan komen ze bij mij heel laag te zitten en kan ik er zelf heel moeilijk bij. Vandaar dat ik ze zó heb vastgemaakt, kan ik ze ook nog aanzetten vanuit het bokkussen, en hoef ik dus niet af te stappen.
https://lh3.googleusercontent.com/-nxMn ... CI2384.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-mwzL ... CI2383.JPG

En nee, ik heb echt geen aandelen haha, maar ik vond het zo'n succes dat ik deze tip graag even wilde delen :)
Laatst bijgewerkt door Gem op 23-05-13 19:30, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: 2 foto's zichtbaar, rest in link

Anoniem

Re: Verlichting op je wagen: TIP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:59

Ik heb ze bij de blokker of action weg
2 euro p St. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:00

Die ken ik, vind ze alleen niet voldoende licht geven.
Niet onder de man en niet op de wagen, helaas.
Maar nou rijdt ik ook op een hele drukke weg en vaak ook in het stikdonker.

De grotere van de action voor 1.29 per stuk vind ik beter voldoen, de bevestiging voor aan je fiets past
ook op de meest buizen van wagens en met wat crea bea ook aan je hoofdstel.
Moet wel zeggen de fijne lampjes heb ik al denk ik een jaar niet meer gezien bij de action (mopper..)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:06

Beter dan helemaal geen verlichting :D
Bovendien zijn deze nog prima zichtbaar in het donker, vanaf een 200 meter afstand, geven echt behoorlijk fel licht, en dat vind ik ruim voldoende. Zelfs mijn vader (die auto/motor/vrachtwagen-instructeur is, en heel erg op veiligheid is) vind ze een ideale oplossing.

Ik rij nl. niet in het pikkedonker, al helemaal niet over drukke wegen. Ze zijn meer bedoeld voor 'geval van nood', want ondanks zorgvuldige planning kom ik toch wel eens nét in het schemer of zelfs donker terug, en dan heb ik niet genoeg aan alleen mijn reflectoren.

't zijn markeringslampjes hé, geen 'verlichting'. Ga ik bewust in het donker met aanspanning op pad, dan zal die hele wagen + pony zo ongeveer behangen worden met lampjes en reflecterende vestjes en tuigdingen :j

Ik ben er igg erg blij mee en vind ze ídeaal!
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 23-05-13 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:07

Tnx! Zal binnenkort even kijken :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:10

Fenny schreef:
Tnx! Zal binnenkort even kijken :)

Ze staan in het Kruidvat foldertje van 21 t/m zo. 26 mei :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:13

Als markerings lichtjes werken ze wel inderdaad, maar voor de rest niet echt.
Zeker niet omdat mensen geen aanspanning verwachten op straat, of doen alsof..
Ach hier rijden ze ook kinderen bijkans van hun fietsjes af, dus op een aanspanning letten doen ze helemaal niet aan.

Ik rij dus echt in het donker, helaas.. (niet met aanspanning) heb bv vanavond les om 9 uur..
Nu is het nog schemer maar in de winter, stik donker.
En daar komen we dan weer met onze "glow in the dark paarden" Zoals paar jochies ze laatst heel passend noemden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:17

Zo druk is 't hier niet met verkeer, daarnaast rij ik langs 'drukke' wegen of wegen waar ze wat harder rijden, gewoon over het fietspad en/of in de berm. Mag niet, maar wél een heel stuk veiliger, voor mij en voor alle verkeer.

Zou ik wel in jou geval op de weg gaan, dan zou ik zowiezo voor zwaarder geschut gaan:
Afbeelding
Zo'n 15-20 cm. lang en geeft héeel erg veel licht, kan opgeladen worden en draadloos worden gebruikt. Met tie-wripjes aan wagen bevestigen.
En voor de achterkant zou ik er rood folie omheen wikkelen ofzo.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:19

Bij de Action heb je ze voor minder dan 1 euro. :P

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:19

Voor mij is het geen probleem dat ze niet super veel licht geven. De enige keren dat ik in het donker rij, is van de manege naar huis (en natuurlijk naar de manege toe). Dat is iets meer dan 5 minuten stappen en de mensen verwachten daar ook wel ruiters/menners. Naast deze lichtjes straks heb ik dan ook een hesje aan en de ponies fluoriserende springschoenen en een flikkerlampje aan de voorkant van mijn langboom.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:21

Het zijn niet deze hé, van die héle kleintjes die je aan je stuur kan hangen, en die je bijv. ook bij de Hema en action kan kopen:
http://img.hema.nl/products/2-pak-mini- ... 070092.jpg

En ach, wie zegt dat ze precies hetzelfde zijn als bij de Action. Ik ben er igg blij mee en vind 2,89 alsnog erg weinig geld.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:24

JoyCiej007 schreef:
Zo druk is 't hier niet met verkeer, daarnaast rij ik langs 'drukke' wegen of wegen waar ze wat harder rijden, gewoon over het fietspad en/of in de berm. Mag niet, maar wél een heel stuk veiliger, voor mij en voor alle verkeer.

Zou ik wel in jou geval op de weg gaan, dan zou ik zowiezo voor zwaarder geschut gaan:
[ Afbeelding ]
Zo'n 15-20 cm. lang en geeft héeel erg veel licht, kan opgeladen worden en draadloos worden gebruikt. Met tie-wripjes aan wagen bevestigen.
En voor de achterkant zou ik er rood folie omheen wikkelen ofzo.

8.99 bij de action, die heb ik al paar jaar, voor op stal, da's handig (daar stik donker als je paard de wei in moet zien te krijgen)
Is echt fijne lamp, mits je er niet zelf inkijkt :+ :D

Mennen doe ik niet in het donker (wegens gebrek aan groom zowiezo niet op de weg -O- altijd in de bak).

Rijden dus wel en dan zijn we lopende kermis, ook verwarrend maar niet over het hoofd te zien.
Hier geen berm, fietspad etc. En te krap voor auto's om fietser te passeren als er tegenligger aankomt, laat staan een paard.

lein1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:51

bedankt voor de tip

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:09

Heb ze gisteravond in het pikkedonker eens aangezet, en toen eens van ruime afstand (ruim 200m.) gekeken.

Geven écht licht genoeg hoor :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:16

ik had die van de action gehaalt !
maar echt een goede tip hoor !

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:19

ik gebruik ze ook en voor achter een grotere versie vd rode.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 21:49

Ik heb de lichtjes inmiddels al een tijdje in gebruik, en ik heb ze nu een stuk of 5x in het verkeer in het donker gebruikt. Dat zijn nog steeds de 1e 2 setjes die ik heb open gemaakt, en ze zitten bijna altijd op m'n wagen, ook in de regen. En doen het nog steeds prima!
Heb gelukkig nog een stuk of 10 setjes reserve liggen. En als ze weer bij de kruitvat komen, sla ik ze weer groots in. :j

En echt waar......... ze zijn écht heel fel en geven écht heel veel, fel en duidelijk licht. Ik denk dat die van de Action en de Hema toch wel anders zijn. Met deze van de Kruitvat die ik heb liggen, ben je echt heel goed zichtbaar, ze geven zelfs véél beter licht dan de normale fietslampjes op batterijen. :j

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:57

Ik heb ze inderdaad van de Action.
Daarbij heeft de Action ook van dir lampjes aan een band voor om je hoofd. Met rode en witte functie. Ik heb hier 2 van om mijn cap. Ideaal!

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:03

Ik heb ze ook al in huis, ik heb ze aan de halsband van mijn hond gemaakt. Ideaal als hij in het donker nog even naar buiten gaat terwijl ik mijn paardjes nog even voer.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:08

Fiero6 schreef:
Ik heb ze ook al in huis, ik heb ze aan de halsband van mijn hond gemaakt. Ideaal als hij in het donker nog even naar buiten gaat terwijl ik mijn paardjes nog even voer.

Dat is toevallig dat heb ik bij onze hond ook gedaan van de week. Maar helaas gaan ze wel snel uit dat is een beetje jammer.

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:58

Mijn man heeft vandaag een cadeautje voor me gekocht! Vier Orbilocs (twee rood, twee wit) met klitteband. Orbilocs zijn súper sterk, waterdicht en geven erg veel licht.
http://www.youtube.com/watch?v=q7uTFrGbJrs