Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

die doet nl. precíes wat ik wil, en vertrouwt er op dat als vrouwtje zegt dat 't goed is, dan is 't goed. Ga ik zelf ook wat twijfelen of onzeker rijden (omdat ik bijv. weer eens de weg kwijt ben in een hindernis) dan gaat zij ook ineens twijfelen, kijkerig zijn en zelfs twijfelen om de waterbak in te gaan. Maargoed, als vrouwtje al twijfelt, waarom zou pony-lief dan vertrouwen op een twijfelend vrouwtje?......
als ze maar ergens mogelijkheid zag om er langs of eroverheen te gaan deed ze het.
... was bij tijden gewoon echt gevaarlijk met van die kamikaze acties. Ik vond het voor de groom eigenlijk onverantwoord (paard zal maar op hem/haar springen) en had toch wel heel vaak paaltjes/bomen etc van wel heel dichtbij gezien
en groot of klein dat maakt inderdaad niet uit, ben zelf ook een keer meegesleurd door onze mini van 86 cm
weet hier in de buurt (zit zelf in Rotterdam) ook zo niet iemand met iets in die maat & waterproof & tweespan gewend... 
Pony's volgen elkaar graag. 
sumic schreef:Er zelf niet te moeilijk over doen wil ook nog wel eens helpen. Als er een plasje op de weg ligt loop ik er zelf ook liever langs dan erdoorheen
Ik doe daar bij de ponys ook niet moeilijk over, juist als je ze bij elk plasje water erdoorheen gaat dwingen, zullen ze dat water maar wat vreemd gaan vinden. Maar grote plassen water dat moet natuurlijk wel kunnen.
Bovenstaand zijn al wat goede tips gegeven. Mijn oude span liep zo de waterbak in,maar bij plassen op de weg weken ze uit als ze de kans kregen.
) door de plassen.
.