[AR] Hoe het beste leren mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goa_Lover

Hoe het beste leren mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:14

Hee Hooi x'
Ik wil binnenkort mn shet leren mennen maar waar kan ik het beste mee beginnen?
Lange lijnen of wat anders?
Greatz! x

Michellette

Re: Hoe het beste leren mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:16

met goede persoonlijk begeleiding.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:16

Eerst zelf leren mennen en je pony naar een ervaren persoon brengen om hem te laten betuigen. Daarna samen gaan lessen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:17

Goede begeleiding idd. Iemnd die veel ervaring heeft met het beleren van pony's. Je kunt in de tussentijd zelf menles volgen zodat je de basis onder de knie hebt.

Goa_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:20

Ik leer zelf al mennen bij mn verzorgpony (had ik al voor mn eigen pony kreeg)
Maar ik wil het zelf doen want.. profesionele hulp kost weer zoveel geld.... Of niet?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:21

Mennen is een dure hobby. Maar als het fout gaat omdat jij wilt bezuinigen, loop je kans dat je pony daarna nooit meer voor de kar kan door een opgelopen trauma oid.

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:24

Zoals Dennis hier boven ook zeg, ga eerst leren mennen, dus ga op mencursus.
Daar leer je heel veel van. Mijn vriend is daar nu ook mee bezig, ook al wist hij veel van mennen af, leert hij toch veel bij.

Bij JudithO wil ik er nog even aan toevoegen: Stel dat er inderdaad wat gebeurt, wie betaald dat dan?
Als jij je koetsierbewijs hebt, ben je verzekerd, net als een ruiterbewijs

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:25

Maar je hebt denk ik geen ervaring met beleren? Dan zou ik het echt afraden om zelf aan te klooien. Een ervaren menner weet wanneer de pony toe is aan de volgende stap. Sommige hebben tijd nodig, andere kunnen sneller en gaan zich vervelen/misdragen als je het niet uitdagend genoeg houdt. Een ervaren beleerder weet hoe je moet handelen als de pony niet reageert zoals de bedoeling is. Je kunt beter investeren om de basis er goed in te krijgen. Mocht het fout gaan dan ben je verder van huis en krijg je wellicht nog een ongeluk ook (kan uiteraard ook met hulp, maar dan is de kans toch kleiner).

Ik heb die van mij niet weggebracht, maar wel hulp gehad thuis van iemand met veel ervaring met beleren en mennen. Ik betaalde per les 20 euro en hij is een keer of 6 geweest. Maar het ligt er maar net aan hoe snel de pony het oppakt. In de tussentijd oefende ik zelf met de stof die ik in de les geleerd had. Maar ik had zelf al ervaring met longeren (aan de dubbele longe en lange lijnen enz).

Goa_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:29

Oke jullie hebben wel gelijk als er wat gebeurt....
Maar hoe duur kost zon mencurses en bewijs dan?
En als je je pony wegbrengt voor hoelang dan?
Greatzx

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:33

Hoe lang dat kun je nooit van tevoren zeggen. Dat verschilt echt per pony. En hoeveel tijd jij de pony wil geven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:34

Ik heb er inmiddels een stuk of 30 betuigd, heb ZZ gereden en al veel jonge pony's wedstrijd klaar gemaakt. Maar heb ook nog steeds les en professionele begeleiding met het betuigen van jonge pony's.

Meeste koetsiersbewijs cursussen zijn rond de 300 euro volgens mij (ik heb prive lessen genomen en voor het examen bij een cursus groep aangesloten, dus weet niet wat de complete cursus gekost heeft).

Meestal lopen ze bij een prof na ongeveer een maand braaf voor de wagen, maar dat hangt ook van je pony af.

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:37

Volgens mij is de kosten van een koetsiersbewijs verschillend. De cursus is inclusief bewijs.
Moet je ander even bij jou in de omgeving googlen naar koetsiersbewijzen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:45

Aangezien de FAQ + Wiki + vele topics over beginnen met mennen, op al deze antwoorden uitgebreid antwoord geeft, en we bovendien centrale topics hebben voor beleren en koetsiersbewijs, hier een slotje.