Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
smurffie schreef:Tja... sorry voor wat ik ga zeggen:
Waarom zijn jullie niet eerst gaan kijken of het diertje lichamelijk helemaal in orde was voor je werk van hem ging vragen??
Dan vraag 2: waarom laten jullie met veel verstand het niet is proberen als dit diertje weer helemaal in orde is?
Zo zonde van het diertje
Pumi schreef:Ga jij voordat je wat dan ook gaat doen altijd eerst een tandarts laten kijken of er een kies los zit? Als je een jong paard gaat beleren en voor het eerst een bit in doet ga je toch ook niet eerst een tandarts laten komen om alles te controleren?
Pelryo schreef:ik laat mijn pony wel checken door een tandarts voordat er een bit in gaat hoor,
waarom laat je hem niet beleren door iemand met ervaring?
Pumi schreef:Ga jij voordat je wat dan ook gaat doen altijd eerst een tandarts laten kijken of er een kies los zit? Als je een jong paard gaat beleren en voor het eerst een bit in doet ga je toch ook niet eerst een tandarts laten komen om alles te controleren?
Pelryo schreef:ik laat mijn pony wel checken door een tandarts voordat er een bit in gaat hoor,
ellenimar schreef:lijkt me toch verrekte lastig om een gebid te laten controleren.....
Pumi schreef:hij is trouwens bitloos gereden dus hier zeker niet onervaren mee. Onder het zadel reageerde hij heel goed op bitloos.
JoyCiej007 schreef:vervelend allemaal.
Ik vraag me af wat voor tuig je hebt gebruikt, dat er diverse onderdelen van het tuig zomaar 'afbreken' en stuk gaan.......
Overigens zou ik nooit zomaar besluiten om dan maar 'even' bitloos te gaan slepen, je hebt vaak toch een stuk minder te vertellen en vind dat toch wel link als pony verder niet echt zonder bit is beleerd. Ook daar moet je het juiste materiaal voor hebben: een simpel stal- of touwhalster voldoet niet om bitloos te mennen. Had je er geen ervaren beleerder bij?.
Neon schreef:jeetje.... half bokt was weer aanwezig hoor... en kan dus ook prima vertellen dat ts dingen verkeerd heeft aangepakt
Neon schreef:jeetje.... half bokt was weer aanwezig hoor... en kan dus ook prima vertellen dat ts dingen verkeerd heeft aangepakt![]()
TS veel sterkte met het vertrouwen terug winnen van je paardjemet rust en geduld komt dit vast en zeker goed
als jij het niet vertrouwd om je paardje nog een keer voor de koets te willen zetten, moet je luisteren naar dit gevoel en het ook gewoon niet meer doen. Er zijn zat leuke dingen die jullie met je paardje kunnen doen... en wie weet heb je over een tijd wel weer het gevoel dat jullie het weer kunnen proberen.