Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik wil al een paar jaar graag mennen met mijn pony. Zover ik weet is ze niet voor de kar beleerd.
Nu zegt de stalhouder en mijn moeder dat ze niet geschikt is en ik het beter niet kan doen. Als ik vraag waarom kunnen ze niet echt met een antwoord komen; gewoon niet zeggen ze dan

Wat ik gelijk erbij zeg, ik kan hulp krijgen van iemand die zijn hele leven al ment en zelf diverse paarden beleerd heeft voor de kar. Dus aub niet gaan antwoorden van breng haar weg en haal haar weer op, ik weet wat ik doe en heb hulp

Iig eerst even wat info over de pony, ze is al wat ouder (20) maar is nog goed in conditie. Ik rijd haar zo'n 2/3 keer per week en maak ook lange buitenritten met haar. Ze is een welsh/arabier. Een aantal jaren geleden heeft ze helaas wel een peesontsteking gehad, maar is ze helemaal van genezen. Foto's staan wel in mijn profiel van haar. Ze is echt een goedzak en doet geen vlieg kwaad, schrikt nergens van.
Vorige zomer heb ik wel eens geoefend met haar, 2 longeerlijnen aan het hoofdstel en ik er achter. Dat deed ze heel goed! Ik kon alle kanten opsturen en figuren maken, als ik harder/zachter wou luisterde ze goed.
Nu wil ik graag verder maar word dus een beetje tegengehouden. Wat zouden jullie doen, en vinden jullie haar ook ongeschikt?
Ik snap niet zo goed waarom ze zeggen dat het niet kan.