[AR] Van recreatiewagen naar lichtere wagen/tweewieler

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMoniek

Van recreatiewagen naar lichtere wagen/tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 16:54

Hallooo,

Ik heb voor mijn shetlander nu een recreatiewage, alleen ik men dus nu alleen op weilanden (met hobbels enz.) alleen ik heb het gevoel dat dat erg zwaar voor mijn shet is.. weten jullie mischien een sulky/tweewieler/wagen die lichter is..? En hoeveel die zou kosten? Dat ik gewoon kan mennen in weilanden?

Dit is die recreatiewagen; (dit was de 2e keer)
Afbeelding

xxx

xSCWx

Re: Van recreatiewagen naar lichtere wagen/tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:06

Sulky Cavalettie zijn leuke wagens om mee te beginnen. Prijs is rond de 400euro dacht ik.
Moet je niet teveel mee crossen want dat kunnen ze niet aan.
Of even lekker sparen en dan kan je een HCA sulky (675euro) kopen, of een soortgelijk goede degelijke sulky.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 17:10

xSCWx schreef:
Sulky Cavalettie zijn leuke wagens om mee te beginnen. Prijs is rond de 400euro dacht ik.
Moet je niet teveel mee crossen want dat kunnen ze niet aan.
Of even lekker sparen en dan kan je een HCA sulky (675euro) kopen, of een soortgelijk goede degelijke sulky.

Ik was eigenlijk ook al een beetje aan het kijken naar Sulky Cavalettie, Alleen mijn oog viel erg op de Sulky piroutte, weet je of die goed is enz. ? :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:14

Is dezelfde soort kwaliteit als de Cavalettie.
Ik heb er ook 1 gehad en vind het niet aan te raden als je meer budget hebt, maar om rustige ritjes mee te maken is het leuk om te beginnen.
Ik heb die van mij na 1jr weg gedaan omdat ik er hopeloos van werd.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 17:16

xSCWx schreef:
Is dezelfde soort kwaliteit als de Cavalettie.
Ik heb er ook 1 gehad en vind het niet aan te raden als je meer budget hebt, maar om rustige ritjes mee te maken is het leuk om te beginnen.
Ik heb die van mij na 1jr weg gedaan omdat ik er hopeloos van werd.

Oh, oke! :D
Dus Sulky Cavalettie is de beste zegmaar? :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:28

Hmmm nou nee. Zoals ik al zei heb ik die van mij weg gedaan na 1jr :D (cavalettie, niet de pirouette)
Leuke wat duurdere wagentje is dan de HCA. Maarja, is maar de vraag of je dat budget over hebt.
Cavalettie is toch chinese kwaliteit en HCA oerdegelijk hollands.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 18:38

xSCWx schreef:
Hmmm nou nee. Zoals ik al zei heb ik die van mij weg gedaan na 1jr :D (cavalettie, niet de pirouette)
Leuke wat duurdere wagentje is dan de HCA. Maarja, is maar de vraag of je dat budget over hebt.

OH! :o hihi, nou het geld voor HCA sulky heb ik helaas niet.... :(
dus ga nog wel even verderkijken..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:55

Dan is de cavalettie uiteraard wel mogelijk.
Alleen hou er rekening mee dat de kwaliteit niet al te best is.
Ik heb gehad dat het lamoen brak tijdens een rit omdat er teveel kracht op kwam (slecht in balans te brengen, zeker met 2 personen) en ik heb de rest van de rit de kar zelf moeten trekken (groom liep met pony). En dat de assen altijd piepten, nieuwe as erin laten zetten a 35euro. Altijd roesten, in het jaar dat ik hem had, heb ik hem 2x geschuurt en 3x geverfd met Hammerite.
Op een moment was ik zelfs bang dat de wielen eraf zouden draaien (dom idee natuurlijk), maar om even aan te geven dat ik de kar gewoon niet meer vertrouwde (terwijl hij gewoon prima was).

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:48

xSCWx schreef:
Dan is de cavalettie uiteraard wel mogelijk.
Alleen hou er rekening mee dat de kwaliteit niet al te best is.
Ik heb gehad dat het lamoen brak tijdens een rit omdat er teveel kracht op kwam (slecht in balans te brengen, zeker met 2 personen) en ik heb de rest van de rit de kar zelf moeten trekken (groom liep met pony). En dat de assen altijd piepten, nieuwe as erin laten zetten a 35euro. Altijd roesten, in het jaar dat ik hem had, heb ik hem 2x geschuurt en 3x geverfd met Hammerite.
Op een moment was ik zelfs bang dat de wielen eraf zouden draaien (dom idee natuurlijk), maar om even aan te geven dat ik de kar gewoon niet meer vertrouwde (terwijl hij gewoon prima was).

Ik wil ook graag in het bos gaan mennen en gewoon crossen door het weiland... is de Cavalettie dan wel handig? :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:02

Sja ik vind van niet, maar er zijn ook zat mensen die wel goede ervaring hebben met de cavalettie.
Cavalettie is niet echt het sterkste karretje dat er is dus heb je kans dat metaal verbuigt als er teveel kracht op komt (zoals bij mij), of metaalmoeheid.
Ik heb sinds enkele weken een HCA en echt, wat een opluchting. Kan gewoon weer rijden zonder bang te zijn dat er iets kapot gaat...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:05

xMoniek schreef:
xSCWx schreef:

OH! :o hihi, nou het geld voor HCA sulky heb ik helaas niet.... :(
dus ga nog wel even verderkijken..

misschien is een 2e hands HCA een optie ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:49