[AR] Hoe vaak mennen jullie per week?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMoniek

Hoe vaak mennen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:57

Hoii,

Omdat ik toch wel benieuwd ben, hoe vaak mennen jullie per week?
En hoeveel keer per week moet ik ongeveer met mijn net beleerde shet oefenen?

xxx

Lizzzzz

Re: Hoe vaak mennen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:37

Ik ben van plan om 1x per week te mennen en dan om de dag logeren, lange teugelen etc.

konijnte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:18

Ik men 3x per week. 2x een uur en 1 x per week een langere rit van 3uur. De rest van de week longeren en ze worden 1x per week onder het zadel gereden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:28

Beetje wisselend, maar globaal staan ze voor de kar:

met Rembrand 4/5 keer per week
met Amerigo 3/4 keer per week
met Thabor 1/2 keer per week

Daarnaast worden ze ook nog ohz gereden of gelongeerd.

Met een net beleerde pony zou ik nog niet te vaak en/of te lang mennen. Hij moet het werk leuk blijven vinden. Als het te zwaar wordt, wil hij straks niet meer.
Dus zeg zo'n 2 keer per week een half uurtje ofzo?

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:53

net weer begonnen met 1x per week, ook omdat hij geen ijzers heeft en we toch steeds n stukje over de weg moeten :)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:59

Tijdens wedstrijd seizoen probeer ik 2x te trainen aangespannen en 2x te longeren, daarbij 1x per week één buitenrit anders doet meneer niks meer,haha!

Buiten seizoen om 1a2 keer per week.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:15

In de winter niet zo vaak, geef hem dan meestal even vakantie (staat dan ook zonder ijzers). Lente/zomer/najaar staat hij toch gauw 4/5 keer per week voor de wagen.

KirstenTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:59

in mn schoolweken meestal 1x door deweeks een half uurtje en dan in t weekend nog een keer en dan kunnen we wel 2 uur op pad zijn.
en in mn vakanties ga ik bijna elke dag en dan af en toe een rust dagje.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:20

Sinds begin dit jaar men ik een stuk minder, maar ik men ongeveer zo'n 30+ uur per week (de rest is verzorging van de menpaarden). Het is mijn werk, vandaar ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:53

Met onze pas beleerde pony (ze is 6 jaar) proberen we 2x per week. 1x per week zo'n drie kwartier met zo'n kwartiertje op veldje voor wat dressuurmatig en 10 minuten heen/terug naar veldje of straks als het allemaal meezit naar les. En een keer per week langer ritje, gewoon over de weg/bospad, kan 1 a 1.5 uur zijn. Ze vindt het hartstikke leuk, is nooit moe dus denk dat ze dit makkelijk aankan.

Net beleerde shet zou ik 2x per week half uurtje doen zoiets als hij nog jong is en nog niet zoveel heeft gedaan, daarnaast wat longeren en wandelen (als je het hebt over een jonkie van zo'n jaar of 4).

Poown komt daarnaast 1 a 2x per week onder het zadel (eerst altijd even in de bak dressuren gevolgd door rondje naar buiten, denk per keer zo'n 1 - 1.5 uur) en 1 a 2x longeren/lange lijnen plus onze zoon erop 1x per week maar dat is voor haar echt puur ontspanning :+ beetje wandelen zeg maar.