[AR] meninstructeur opl niv 3 2013-2014?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

meninstructeur opl niv 3 2013-2014?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:05

Ik heb het voornemen om in het volgende cursusjaar 2013-2014 de meninstructeursopleiding niveau 3 te gaan volgen!

Zijn er nog meer bokkers die dit voornemen ook hebben? Of bokkers die niveau 3 al gedaan hebben?

De opleiding gaat over naar modulair werken wat het wel veel makkelijker en georganiseerder maakt, dus daar ben ik wel erg blij mee. Volgens mij is niveau 3 ook gewoon in Ermelo? Alhoewel ik uit de nieuwe site niet eens wijs kan worden of er wel een cursus is volgend jaar... Dit jaar is die geloof ik niet door gegaan wegens te weinig deelnemers...

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, zelf heb ik niveau 2 niet gedaan namelijk maar ik mag instromen omdat ik ohz allround licentie 4 heb, maar dat is al wel even geleden..!

Als er geen instructeurs opleiding is volgend jaar wil ik dan maar eerst de mendressuur juryopleiding gaan doen? Iemand ook dat voornemen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:23

Ik heb al 2 jaar kenbaar gemaakt dat ik de juryopleiding wil doen, maar er is steeds te weinig animo (volgens KNHS) om de opleiding door te laten gaan. Imo een beetje kortzichtig, want de huidige juryleden zijn hier in het Noorden al beperkt in aantal (waardoor ze heel vaak moeten opdraven) en veel zijn ook al boven de 65. Oftewel, straks kunnen we geen wedstrijden meer organiseren, omdat er geen juryleden meer zijn. Ik heb dit al meerdere keren aangekaart, helaas doet de KNHS er helemaal niets mee. -O-
Laatst bijgewerkt door tine10 op 22-04-13 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:38

Klopt precies wat je zegt, wij hebben dat probleem in oost ook. Ik had nog niet gehoord dat ze gaan drs jury opleiding willen doen maar wij proberen er ook al jaren een vaardigheidjury cursus te krijgen. Maar dan is de response vd KNHS dat er genoeg vdh juryleden zijn.. idd allemaal op zeer hoge leeftijd en straks zijn er geen vervangers meer...
Voor de districtskampioenschappen moesten wij ook juryleden uit heel NL halen omdat er zowat niks was.. Ze hadden tegelijk op de KNHS ook nog een een bijscholing geplanned. Lekker handig..

Misschien als we vanuit alle districten de druk en vraag wat op kunnen voeren kunnen we ze overtuigen!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:44

Ik heb ook begrepen dat voor de outdoorkampioenschappen hier jury's van heel ver gaan komen, omdat er hier gewoon niet genoeg zijn.

Ik snap de KNHS echt niet. Alles draait alleen maar om de topsport, de basis (die toch het gros van het inkomen verzorgt) hangt er maar bij. Heb zelfs begrepen dat de indoorkampioenschappen gaan verdwijnen, vindt knhs niet meer nodig. Zo zijn de B klasses ook al overal verdwenen (ohz en aangespannen), want ook niet interessant voor KNHS. Er zou echt een concurrent moeten gaan komen, dan worden ze misschien weer wat meer klantgericht.

willemieke

Re: meninstructeur opl niv 3 2013-2014?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:52

haha, dat zou ze wel goed doen ja!

Van de b klasses had ik nog niks gehoord, terwijl er directe familieleden van mij werken op de KNHS. Zal het vanavond even navragen.

Mss handig om toch te blijven inventariseren wie er de juryopl. wil doen en dan vanuit de districten de druk blijven opvoeren. Ik weet dat er vanuit onze vereniging alleen al meerdere mensen interesse hebben. Uiteindelijk verdiend de KNHS er geld aan, dus dat zou ze moeten interesseren..

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 17:43

Dacht ff dat je de reguliere b klasses bedoelde, maar je bedoeld op de hippiade neem ik aan?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:53

Ik heb me in 2011 opgegeven voor niveau 2 in west. Dat ging niet door wegens te weinig deelname (vanuit noord holland naar vinkega is me net even te gek zeg maar :P ) Afgelopen najaar werd de opleiding niveau 2 alleen uitgeschreven op 100km of verder. Dus ook niet ingeschreven (iets met een eigen zaak met 100 man personeel en verhuizen enzo.) met nieuwe modules heb ik nu wel de algemene modules afgerond om dit najaar te gaan beginnen met de modules voor het mennen. Helaas is nu de menopleiding in modules pas in 2014 beschikbaar, echt heel irritant :(