Ik ben sinds kort begonnen met mennen met mijn shetlander Donja. Heb wat lesjes gehad als basis. Maar nu is er bij mijn kar wat afgebroken.. De haken waar de strengen aan vast moeten zijn niet goed meer. Maar ik kan ze nergens op internet vinden.. Wil iemand mij alsjeblieft helpen? Ik weet namelijk niet hoe die dingen heten. Heb al op internet enzo gekeken maar kan het niet vinden.
Ik heb geen idee wat je bedoelt, dus kan je ook geen antwoord geven. Zoals Dennis het al beschrijft, je hebt stroppen of paniekhaken. Toch maar even een foto maken, dan kunnen we je verder helpen,.
JoyCiej007
Geplaatst: 22-04-13 19:45
'die haken waar de strengen aanmoeten', zegt mij ook niets. Is er dan iets van je wagen stuk of van je tuig?
Meestal maak je de strengen vast aan een zweng. Maar zwengen verschillen ook nogal eens van elkaar. Waarom stel je je vraag niet aan je meninstructeur, want je krijgt menles nu, toch? En anders idd een foto, want hier wordt zo niemand wijs uit ben ik bang....
Aan gareeltuigen zitten vaak wel gleuven aan het uiteinde van de strengen die aan haken bevestigd worden. Lijken een beetje op varkensstaartjes. Als jij inderdaad dit soort strengen heb lijkt me de goedkoopste en makkelijkste oplossing om nieuwe strengen met stroppen aan te schaffen