[AR] 2 jarig kind mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maron

2 jarig kind mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 14:08

Hoe doen jullie dat? Ik heb een bijna 2 jarig zoontje die ik graag een keer mee wil nemen met de marathonwagen. Ik ben aan het twijfelen wat nu beter is: In z`n autostoel, die je kan vastsjorren aan de wagen of bij iemand op schoot,..... er gaat natuurlijk sowieso een volwassen iemand mee! Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.

Groetjes Simone

Splinterz

Re: 2 jarig kind mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:09

Ik zou hem niet op schoot doen.. als ik kijk naar mijn zoontje van 2.. als hij zich boos maakt dan hou je em echt niet! Dus zou em lekker in een autostoeltje doen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:10

Ik zou denk ik op schoot zetten en vast houden.
Als je hem vast zet aan de wagen en paard en wagen gaan op hol en krijgen ongeluk of vallen in de sloot, dan zou het denk ik niet fijn zijn als je zoon er nog aan vast zit gebonden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:11

En ik zou 'm nou juist weer niet vastsjorren ... stel er gebeurt wat, dan wil je je kindje toch zo snel mogelijk van de de kar hebben !

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:13

absoluut níet in een autostoeltje vastmaken, dat is echt levensgevaarlijk.
Als je wagen omslaat dan zit je zoontje nog vast aan de wagen. Dat wil je écht niet meemaken.

Het is niet voor niets dat menners zich zelf ook niet horen vast te maken aan de wagen. Op wedstrijden is dit zelfs ten strengste verboden! enige wat dan is toegestaan is een speciale mengordel die aan de éne kant 1 (of 2x) om de wagen is geslagen, en het andere uiteinde houd de groom vast. Mocht er dan wat gebeuren dan kan menner meteen los als groom het uiteinde los laat.

Hier zijn overigens al meer topics over geweest.

Alsjeblieft, maak nóoit de fout om een kind/persoon vast te maken aan de wagen!

Edit:
[AR] Peutertje mee op wagen?
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 18-04-13 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:14

Ik zou persoonlijk ook 2 volwassenen meenemen.. 1 iemand die kan groomen waar nodig, 1 iemand die op je zoontje let/past.

En inderdaad, nooit vastbinden. :)

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:15

Nee nee levensgevaarlijk !
Zou hem inderdaad ook niet vast maken, dan toch liever bij de extra persoon op schoot zetten.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:16

Ja tuurlijk. Maar je zou em zo vast kunnen maken dat je em iig snel los hebt. (met een sjorband met zo'n klik ding?)
In de auto heb je em toch ook vast zitten?
Ik weet niet hoe haar zoontje in elkaar zit maar als die van mij de kop dr nie naar heeft staan maakt hij zich sterk, slaat en schopt en hem dan laten zitten op een rijdende marathonwagen lijkt me ook geen goed idee. Maar goed, kan natuurlijk zijn dat die van haar wel heel rustig is en wil blijven zitten.

Ik ben 2 en ik zeg nee.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:17

Kindje van 3 of ouder zou ik idd ook los laten zitten maar 2 is wel jong hoor..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:20

Splinterz schreef:
Ja tuurlijk. Maar je zou em zo vast kunnen maken dat je em iig snel los hebt. (met een sjorband met zo'n klik ding?)
In de auto heb je em toch ook vast zitten?
Ik weet niet hoe haar zoontje in elkaar zit maar als die van mij de kop dr nie naar heeft staan maakt hij zich sterk, slaat en schopt en hem dan laten zitten op een rijdende marathonwagen lijkt me ook geen goed idee. Maar goed, kan natuurlijk zijn dat die van haar wel heel rustig is en wil blijven zitten.

Ik ben 2 en ik zeg nee.

In de meeste gevallen kun je iets nooit snel los maken. Helemaal niet als er ook nog eens wat kracht op komt.
Daar heb je dan helemaal geen tijd meer voor. Dat is een split second kind grijpen en jezelf maar laten vallen. Menner moet het dan maar zelf zien te redden, maar groom met kind verlaten zsm de wagen.

Als kind heel vervelend is dan kan groom er ook af met kind, of menner kan zich aanpassen aan situatie (stoppen, rustig stappen, etc.).

Splinterz schreef:
Kindje van 3 of ouder zou ik idd ook los laten zitten maar 2 is wel jong hoor..

Ik vind een kind beneden de 6/7 jaar eigenlijk zowiezo te jong om 'los' te laten zitten.......... wat is het verschil tussen 2 en 3 jaar?
Kan een kind van 3 zich voldoende goed vasthouden??? Meestal kunnen die nog niet eens met de beentjes bij de grond......

Edit: om dergelijke situaties te vergelijken met 'in auto heb je hem toch ook vastzitten' vind ik in dit geval nergens op slaan ;) Een auto slaat niet om om vervolgens nog meters verder te rennen in paniek.
Je kan met je auto tegen een boom vliegen, een andere auto, etc. etc. en hij kán evt. omslaan, maar dan blijft'ie ook gewoon liggen. Als kind dan niet vast zit, tsja dan wordt'ie door de voorruit gesmeten en blijft er al helemaal niets meer van over.

Maar om een auto nou met een paard en wagen te vergelijken in deze situatie, lijkt mij appels met peren vergelijken.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:24

Een kind van 2 die niet wil luisteren zou ik al niet eens mee nemen op de marathonwagen.
Hij heeft te luisteren en als hij dat niet doet is het misschien beter om hem veilig met zijn voetjes op de grond te houden.
Vast zetten met alle mogelijke risicos vandien zou ik dan ook zeker achterwege laten. In een spoed situatie krijg je dat nooit zo snel los.

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 14:26

M`n zoontje is inderdaad bijna 2 en z`n lievelingswoordje is nee en is oersterk als hem iets niet zint,..... waarom ik hem graag mee wil nemen,..... er met het gezin op uit en ervan genieten! Hij heeft gelukkig niet altijd van die driftbuien,.... het is een ontzettend rustig mannetje maar ind als hij iets anders wilt,...wel fijn om jullie reacties te lezen. ik heb een bomproef trekpaard ervoor lopen,scheelt al ontzettend veel,maar ind geneen paard is 100% te vertrouwen,.... ik had geen andere topics gevonden over dit onderwerp,als iemand een link voor me heeft,graag,...

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:27

Ok 3 is misschien wel heel jong. 6/7 jaar komt idd eerst. Die zijn ook wat beter in het opvolgen van aanwijzingen van anderen.

En bij nader inzien is mijn idee van vastmaken ook niet handig (dacht meer in situatie van auto/fiets.. Daar zitten ze met die leeftijd ook vastgesnoerd in).

TS, iig succes!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:28

Maron schreef:
M`n zoontje is inderdaad bijna 2 en z`n lievelingswoordje is nee en is oersterk als hem iets niet zint,..... waarom ik hem graag mee wil nemen,..... er met het gezin op uit en ervan genieten! Hij heeft gelukkig niet altijd van die driftbuien,.... het is een ontzettend rustig mannetje maar ind als hij iets anders wilt,...wel fijn om jullie reacties te lezen. ik heb een bomproef trekpaard ervoor lopen,scheelt al ontzettend veel,maar ind geneen paard is 100% te vertrouwen,.... ik had geen andere topics gevonden over dit onderwerp,als iemand een link voor me heeft,graag,...

haha leuk zijn ze met deze leeftijd he :D Ik hoop dat je een passende oplossing vind, het idee is iig heel gaaf!!!!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:31

Maron schreef:

Mocht hij totaal niet meer mee willen werken onderweg zou je misschien een tijdje een pauze in kunnen lassen dat hij even zijn energie kwijt kan om vervolgens weer te vertrekken ? Mocht dat niet mogelijk zijn kan misschien een ander familielid even met hem van de kar af en een stuk lopen. Of eventueel iemand bellen die iemand van het gezin en jullie zoontje mee terug kan nemen in de auto,.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:32

mijn zoontje is ook twee. Maar ik weet zeker dat die zwaar onder de indruk is als hij mee op de wagen mag.
Ik zou er voor kiezen om hem op schootte houden en vooral niet vast zetten idd ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:41