[AR] Gezellige Hemelvaartsrit op donderdag 9 mei Landgraaf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij een goede afstand in km voor een georganiseerde rit?

5-10 km
Geen stemmen
10 -15 km
2 (14%)
15 -20 km
5 (35%)
20 -30 km
4 (28%)
30 -35 km
1 (7%)
meer dan 35 km.....
1 (7%)
anders
1 (7%)

Totaal aantal stemmen: 14

Anke

Gezellige Hemelvaartsrit op donderdag 9 mei Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 22:51

Beste menners,
bij deze wil ik jullie op de hoogte stellen van een leuke menrit op Hemelvaartsdag.
In de onderstaande link vinden jullie meer info erover:
http://www.menvrienden.nl/pages/sub/747 ... enten.html

We hopen op een hoge opkomst van menners die lekker willen genieten van
deze georganiseerde menrit door het mooie Limburgse landschap <3

Groetjes Anke

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:58

Ik heb 10 tot 15 en 15 tot 20 aangekruist, o.a. afhankelijk of er een stop-plek (rust) is onderweg, en of de rit hapklaar bewegwijzerd uitgezet is of dat men zelf de route moet uitvinden.

Mijn paard is dan nog niet klaar, maar als stalgenootje er zin in heeft, doen wij mee :) .

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 06:38

Ik denk dat 15-20 km ontspannen te doen is. Iets meer dan 20 kan ook, maar boven de 25 lijkt me veel worden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:28

afgelopen jaar was de rit ook zo iets 25km met een pauzeplek er in.ik snap dit topic ook weer niet zo goed.het was toen goed geregeld en je kunt niet met iedereen rekening houden.25km is ook een normale afstand die een gezonde pony/paard makkelijk moet kunnen afleggen zeker met een pauze plek er in.ik heb mij ingeschreven maar als het maar een kort ritje word weet ik niet of ik mee ga.je hoeft ook niet als een gek te rijden lijkt mij.en na de winter had mijn pony ook niet veel gedaan ja 3x aan de fiets gelopen voor ik mijn eerste mendurance wedstrijd had 20km zonder pauze en een gemiddelde snelheid van 10,5km met perfecte hartslagen.als je paardje genoeg buiten loopt levert deze echt niet veel in kwa conditie na de winter.

ik heb dan ook voor 20-30km gekozen meest normale afstand ,en voor 30-35km want die zou ik ook mee rijden(als de km van gem kloppen)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:36

Keona, volgens mij stelt Anke deze vraag in het algemeen ;) .
Jij gebruikt nu informatie uit een ander topic, waar niemand verder iets van weet en dus onduidelijk is voor andere bokkers.

Ik stel de rit en de afstand niet ter discussie. De rit is zoals hij wordt georganiseerd, daar bemoeit niemand zich mee. Ik heb uitsluitend (in het HK topic) gevraagd aan Anke of het mogelijk is om een halve rit mee te rijden, omdat onze paarden net de winter uitkomen en nog maar weinig km's in de benen hebben.
Is dus geen kritiek, want ik vind het initiatief heel erg leuk, maar een persoonlijke vraag in het ándere topic.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:31

Ik reageer even hier, uiteraard is het mogelijk om slechts een gedeelte van de rit te rijden, dat staat eenieder vrij.
De prijzen gaan uiteraard alleen voor de combinaties die de rit uitrijden.

Algemeen:

Je kunt dus vanaf 3 locaties starten
-Rimburgerhoeve/Landgraaf
-Brenkberg/Schinveld
-Wurmtalstrasse/Geilenkirchen

Deze locaties zijn tevens pauzeplaats/finish

Tijden worden bijgehouden op je formulier.
Er is geen vaste route, maar je krijgt foto's van de route (of je stippelt m.b.t. internet een route, al dan niet, vooraf, uit).

We hopen op een gezellige, zonnige dag met enthousiaste deelnemers :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:37

Van GK naar Schinveld gaat is goed mogelijk in 45 minuten (tweespan pony) en ik rijd vaak naar de Rimburgerhoeve langs de Wurm/Worm, dat gaat heel vlot, dus ik denk dat voor de mensen die niet al te veel/lang willen rijden een alternatieve route goed mogelijk is en goed uit te stippelen via internet.
Op de rustplekken is sowieso water voor de paarden, toilet en mogelijkheid tot een hapje en een drankje.

Anke

Re: Gezellige Hemelvaartsrit op donderdag 9 mei Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 20:39

Dit topic heeft twee functies, eentje is om de rit bekendheid te geven
en de ander is om eens te polsen wat men een fijn aantal km's vindt voor een rit.

Ik heb inderdaad begrepen dat de rit ook verkort gereden kan worden, bijv. ca 16 km.
Er zijn dus veel mogelijkheden en het is zo aan te passen dat iedereen kan deelnemen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:59

oooo zie nu dat jezelf de route dus moet uitstippelen,als sonjim dan niet met mij mee rijd,dan ga ik mij weer afmelden.ik weet daar niet de weg,en heb dat afgelopen keer ook bij de vereniging van gem gehad en toen hadden we ook sonjim bij ons want anders was ik omgedraaid.ik wil mijn route goed weten van tevoren anders erger ik me alleen.dus bij mij ligt het er dus aan zal sonjim dadelijk mailen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:12

@keona: je kunt dus zien waar je naar yoe moet (de 3 locaties) en je hoeft dus niet pas tijdens de rit te gaan puzzelen, maar kunt ook vooraf je eigen route al helemaal uitstippelen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:13

He, het zou mij enorm leuk lijken om mee te mogen als er iemand een plekje over heeft. Heb zelf geen paard of wat dan ook maar het lijkt me wel heel erg leuk!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:24

avaluna schreef:
@keona: je kunt dus zien waar je naar yoe moet (de 3 locaties) en je hoeft dus niet pas tijdens de rit te gaan puzzelen, maar kunt ook vooraf je eigen route al helemaal uitstippelen.

Precies, ik ben ook al druk bezig. In Schinveld (bij de tabakszaak), maar vast ook in andere dorpen, kun je gratis de NL / DU - kaart "Ontdek het natuurpark Roode Beek" halen. Aan de ene kant een overzichtskaart waarop alle drie de posten in te tekenen zijn, andere zijde de Schinveldse bossen.

Ik ben me overigens ook aan het oriënteren op een Garmin GPS :P .

Roosch, als mijn paard al beleerd was geweest, had je best mee gemogen. Nu ga ik zelf ook hoogstens als groom mee.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:28

Roosch schreef:
He, het zou mij enorm leuk lijken om mee te mogen als er iemand een plekje over heeft. Heb zelf geen paard of wat dan ook maar het lijkt me wel heel erg leuk!

Je kan bij ons mini-duo achter op de koets springen als je wil. We zullen misschien niet de hele route rijden, maar dat kunnen we tijdens het rijden beslissen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:34

Die kans zou ik aangrijpen, Roosch :j . Kanniet heeft een erg gaaf spannetje!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:37

In dat geval: Graag. :))
Nog even onder voorbehoud maar ik neem dit aanbod graag aan. :j

Nog even kijken hoe ik daar kom maar dat moet geen probleem zijn. 8-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:41

Die kaart is idd fijn , die heb ik hier ook.
Een garmin hebben we trouwens ook, van de tijd dat we nog 4x4 reden.

@roosch: gezellig!

Tja, grote nadeel van organiseren is dat je zelf niet kunt rijden ;) -O- , misschien dat ik een stukje rijd of zo, als ik manlief bereid krijg om de pauzeplaats dan te bemannen, anders heb ik nog wel een pony, koets en groompjecin de aanbieding :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:52

Ook een spoedcursus mennen? :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:12

Roosch schreef:
Ook een spoedcursus mennen? :')

Hahaha, ik ben er van overtuigd dat iedereen die met paarden om kan gaan of een beetje kan paardrijden, met liesje kan mennen, maar meteen zo'n rit is wat te, hahaha.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:19

helaas ben ik niet goed en handig met routes uitstippelen dus dat word voor ons dan dit jaar geen vaterdagsrit,want sonjim is geloof ik die dag op vakantie.ik zal wiel een afmelding sturen heel jammer maar is niet anders,want ken me zelf en dan word het geen leuke rit niet voor mij niet voor mijn groom en ook niet voor mijn pony.jammer want afgelopen jaar was erg fijn

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:28

Neem gewoon iemand mee op de wagen die de weg kent

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:31

Anke schreef:
Neem gewoon iemand mee op de wagen die de weg kent

hoe op de sulky,ik kan de 4 wielere niet mee nemen nog.en sandra is op vakantie als ik het goed begrijp.ik vind zo'n ritten ook echt niet leuk word ik alleen mnaar gestresst van,en dan moet het ook nog op tijd nee.als mooi weer is span ik thuis wel in jammer maar het is zo

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:35

Dacht dat jouw interesse bij mendurance lag.
Dat gaat toch ook ongeveer zo.. Maar wat niet is, is niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:43

Anke schreef:
Dacht dat jouw interesse bij mendurance lag.
Dat gaat toch ook ongeveer zo.. Maar wat niet is, is niet.

nee dat gaat dus echt niet zo die routes zijn aangeduid,wit tape om een paal is links rode tape is rechts en geel is recht door en geel is ook voor bevestiging dat je goed gaat.je rijd op snelheid dan kun je niet gaan zoeken.je hebt er wel een kaart bij zou om de een of andere reden een stuk tape weg zijn.maar je hoeft echt niks uit testippelen is keurig aangegeven.dus dit heeft niks met mendurance te maken absoluut niet