[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeclanandMe
Berichten: 76
Geregistreerd: 17-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:11

Gek, die heb ik er al een paar keer over gemaild maar hij beweerde dat het niet bestond.... online vind ik het ook niet bij hem.
Daarom dat ik zo blij was het in de UK wel te vinden *\o/* Je hebt wel het schoft in ponymaat bij EMS maar dat gaat te groot zijn voor mijn 98cm maatje.

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:55

Dankjulliewel voor de reacties.

Ik heb gemaild over de spatbordjes. Het kan zeker wel, maar ben de eerste die er naar vraagt! Haha.
Je zit zo dicht op de pony dat ik idd mij afvraag of het überhaupt zin heeft.

urnaque

Berichten: 64
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:29

juval schreef:
ik heb net geprobeerd, op zich gaat het net. mijn tweewieler (met bank) kan niet helemaal rechtop, dan komen de bomen tegen het dak. eraf halen vind ik zo'n gedoe, dus liever niet.
maar met de tweewieler in de punt helemaal schuin (bomen dus gewoon op de grond) en het tussenschot schuin kan de pony er naast.. alleen dan moet ik nog kijken of ik dat tussenschot goed vast krijg.. even op zoek naar onderdelen voor de Ifor Williams trailer (en de eigenaar vragen of die het oke vindt.)


kun je eens een foto maken, als u tweewieler erop staat? ik heb ook een Ifor Williams Trailer, lijkt me handig, _/-\o_

juval

Berichten: 13278
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:00

ja hoor, wil ik wel doen. Ik heb alleen nog geen oplossing voor het tussenschot bedacht.

urnaque

Berichten: 64
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:34

juval schreef:
ja hoor, wil ik wel doen. Ik heb alleen nog geen oplossing voor het tussenschot bedacht.


*\o/* _/-\o_

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:37

Vraagje, ik heb een cavelier sulky, nu heb ik het idee dat de luchtvering niet helemaal in orde is.hoe kan ik dit het beste controleren?

judjuk

Berichten: 105
Geregistreerd: 02-10-15
Woonplaats: Antwerpse zuiderkempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:04

Tweewieler met trekhaak ?

Zijn er hier bokkers die ervaring hebben met de rij-eigenschappen van een sulky met aanhanger ?
Is weinig over te vinden op het internet en ben vooral benieuwd naar de nadelen van zulke combinaties.

Lijkt me een ideale oplossing als men slechts occasioneel meerdere zitplaatsen nodig heeft.

Voorbeeldfoto's :


Afbeelding


Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:19

Hoe krijg je dat in godsnaam in evenwicht? Lijkt mij niks

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:32

Mag je zelf bepalen wat de spoorbreedte is van je wagen, als je dressuur Mennen gaat doen? Daarbij wel enkelspan met minimaal een 2 wieler en 2 span met een 4 wieler?

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:35

Ja, dressuur is de spoorbreedte vrij.
Maar ik raad wel aan om meteen een wagen te nemen waarmee je ook vaardigheid mee mag rijden (minimaal 110cm voor A-pony's en 125cm voor de rest).

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:18

Oh top! bedankt!

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:38

Ik heb een oude versie van de sulky cavalettie gevonden, nu ben ik benieuwd of je het los verkrijgbare *nieuwe* lamoen er ook op kan plaatsen inplaats van het oude lamoen.
Alvast bedankt!

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:26

Hoi allemaal, ik heb een vraagje wat betreft de afstelling van mijn tuig en mijn nieuwe sulky cavalettie. Ik ben gewend aan mijn vierwieler, en de menlessen zijn ondertussen weer een paar jaar geleden. Voordat er misverstanden ontstaan, ik heb mensen om mij heen die mij kunnen helpen, en zal als wij beiden wat meer 'gewend' zijn les oppakken. De fotos die zijn bijgevoegd zijn van onze proefrit van vandaag. Borststuk al stuk omlaag gezet (bontje zat te los...) en excuseer de ligtogen die achter de spijker op het lamoen zitten, deze zijn verschoven. Ik heb vaak het gevoel dat de sulky nogal 'hangt', is dat normaal? Zou hij meer mogen zweven? Tips zijn welkom zodat we het tuig hopelijk snel passender kunnen maken.
Mvg
Afbeelding
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:50

Hij lijkt inderdaad teveel te hangen in de lichtogen wat druk geeft op het schoftje.

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:53

IngridM schreef:
Hij lijkt inderdaad teveel te hangen in de lichtogen wat druk geeft op het schoftje.

Ligtogen een gaatje hoger en bankje naar achteren dus?

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:07

Je sulky hoort inderaad geen gewicht te hebben in de lichtogen als jij op de wagen zit. Lichtogen omhoog en evt nog wat spelen met de afstelling van de sulky zelf.

Verder hoor je je zweep in je handen te hebben en je handen hoor je ook te dragen, niet op je benen te laten liggen. En ik zou persoonlijk zelf een cap op doen.

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:41

Susanne schreef:
Je sulky hoort inderaad geen gewicht te hebben in de lichtogen als jij op de wagen zit. Lichtogen omhoog en evt nog wat spelen met de afstelling van de sulky zelf.

Verder hoor je je zweep in je handen te hebben en je handen hoor je ook te dragen, niet op je benen te laten liggen. En ik zou persoonlijk zelf een cap op doen.

Dankjewel voor de tips!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:12

Ik zoek nog een plekje voor een kei leuke vosbonte Shetlander met papieren. Hij heeft veel energie, is mooi gebouwd met goeie gangen. Hij is te temperamentvol voor kleine kinderen. Hier iemand die nog een mooie menpony zoekt toevallig? Hij is nog onbeleerd en 5 jaar.
Ik heb aan één menpony genoeg.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:05

Ik ben opzoek naar ervaringen en meningen. Ik ben van plan (met hulp) mijn shettie van 95 cm te beleren. Nu, een sulky. Ik twijfel tussen de hca en de pirouette. De hca, wat houdt mij tegen? Dat zitje, een rugleuning is wel gewenst bij mij wegens zwakke (en kromme houding) rug. Daarom spreekt de pirouette mij ook wel aan, maar heb liever iets dat lang mee gaat.

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:09

Hallo kan je ook met een stoeltje krijgen hoor.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:13

Je hebt ook HCA sulky's met een stoeltje, ik heb zelf ook snel last van mijn rug maar met mijn HCA kan ik uren rijden. Een HCA is super degelijk en fijn af te stellen. Een pirouette is een stuk smaller en kwalitatief een stuk minder goed, daarnaast heeft het stoeltje een erg lage rugleuning.

Ik zou voor een HCA gaan, denk dat je er geen spijt van zult krijgen :)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:20

Kan je echt beter een HCA aanraden. Heb beide gehad en zit echt groot verschil in comfort tussen beide. Had een HCA met stoeltje.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:46

Super bedankt! Dan ga ik toch voor de hca. Wat is de prijs ongeveer van een hca sulky?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:49

€675,- kaal met 16" plaatwielen, HCA stuurt je een prijslijst als je hier naar vraagt. Ik heb 'm evt ook nog wel voor je, als je mij jouw mail pbt, mail ik 'm je.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:23

Mijn hca was, met stoeltje, dicht lamoen, spaakwielen en spoorverbreders, nét geen €1000. Het simpele modelletje heb je vanaf €675.