[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus_11
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-04-12

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:45

Die MXH ziet er best goed uit. Ik zal daar ook eens naar kijken. Bedankt.

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:24

Voor zover mijn zoektocht, ik heb nog niet helemaal mijn beslissing gemaakt maar kom een eind in de richting.

Ik heb inmiddels meerdere wagens met onafhankelijke vering en geveerde bomen gevonden voor grotere pony's ( in mijn geval een fjord van 148) met geveerde bomen . Mocht iemand anders nog iets weten dan graag aan te vullen.

Hierbij een stukje info met link naar de website :

Van der Mee http://www.hansvandermee.nl
Cavalier http://www.cavalierequestrian.com
Voskamp Hall http://www.voskamphall.nl/index.php/pro ... weewieler/

Lauwsiej

Berichten: 660
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:42

Van wat ik gehoord heb, zijn de tweewielers van v/d Mee heel erg goed. Vooral door de verende bomen.
Als ik een groter budget had gehad, was ik daar zeker voor gegaan ;-)

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:29

Van der Mee staat absoluut boven aan het lijstje, ik ben op zoek naar een tweedehands, helaas momenteel niet te vinden en ik zou toch wel graag binnen nu en 2 maanden een wagentje aanschaffen. Mocht iemand zijn/haar van der Mee nog willen verkopen dan meld ik me bij deze ook van harte aan.

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:27

Als alles goed is gaat a.s. donderdag onze tweewieler definitief in de maak. We hebben alle bovenstaande wagens met opties (en ons budget) even op een rij gezet en onze keuze is gevallen op de Cavalier met remschijven en onafhankelijk geveerde bomen (met misschien nog wat extra opties). Wat ik zelf ook erg prettig vind aan Cavalier is dat de prijzen gewoon online staan, no nonsens gewoon eerlijk. En nog een bijkomend voordeel is dat de wagen in Nederland speciaal voor onze combinatie op maat gemaakt wordt.

We wilden na alle info toch graag een tweewieler met geveerde bomen. We zijn ook erg vriendelijk te woord gestaan en werden ook direct teruggebeld/gemaild als we een vraag hadden (en dat waren er veel). Als het goed is wordt onze wagen begin april geleverd. Wat is dat spannend zeg.

Uiteraard plaats ik een foto als de wagen achter mijn super Yanna staat!

Lauwsiej

Berichten: 660
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:49

Fijn dat je een wagen besteld hebt!:-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:50

Gaaf hoor ! Nu nog geduld opbrengen tot april :-)

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:34

Og jeetje en dan krijg je op de valreep toch nog een andere wagen aangeboden.......

Luxeprobleem.......even goed over nadenken......

Lotus_11
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-04-12

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:10

Oh ben benieuwd ? Laat het even weten anders is het misschien iets voor mij toch ?

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:26

Wat leuk om te lezen dat je een keuze hebt kunnen maken.
Ben stiekem wel benieuwd wat je aangeboden hebt gekregen dat je gaat twijfelen?

DeclanandMe
Berichten: 76
Geregistreerd: 17-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:06

Ik heb een vraagje over de HCA sulky's en tweewielers. Ik kwam op de site van ponywebwinkel tegen dat je aan de sulky's de as kan verstellen?? Ik heb zelf al 2 jaar een hca sulky, maar de as verstellen daar weet ik niets van.
Het zou misschien wel handig zijn om eens met te experimenteren moest het kunnen. Want nu staat mijn stoeltje heel ver naar achter en dan zit ik met kuiten tegen de katrolletjes. Wat niet zo aangenaam is.
Iemand hier ervaring mee?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:09

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met de as verstellen.. de assen zitten namelijk aan je sulky en 'in' je wielen (het zijn 'stangen' waar je wiel aan zit, met lagers waardoor het wiel over de as kan draaien). Staat je stoeltje niet te ver naar achter oid? Ik ben redelijk lang (1.75) en mijn stoeltje zit helemaal naar achter maar ik zit nergens tegen aan met mijn kuiten.

Edit: met de as verstellen bedoelen ze waarschijnlijk het systeem wat Andries er op kan zetten, waardoor je je wielen 'uit kan schuiven' en zo een spoorbreedte van 1.10 creëert waarmee je vaardigheid wedstrijden mag starten. Dat systeem heb ik ook op mijn sulky, maar heeft verder niets met je stoeltje oid te maken.

DeclanandMe
Berichten: 76
Geregistreerd: 17-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:55

Ik las enkel op de site dat het een mogelijkhrid was om de sulky af te stellen, ik zou ook niet weten hoe. Ik ben zelf maar 1.67 cm met korte beentjes. Maar ik kreeg mijn sulky enkel in balans kunnen krijgen door mijn stoeltjes maximaal achteruit te zetten. Waardoor ik dus eigelijk net met mijn knieën over het frame kom. Mijn pony is net geen meter en ik heb de 19inch wielen. Misschien ligt het daar aan? Ik ben nu ook geen licht gewichtje :D

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:05

Dan gaat het verstellen van de as idd over de spoorbreedte. Kun je je voetsteunen niet wat dichterbij zetten, zodat je kniën meer buigen? Dan zul je waarschijnlijk niet je kabel raken met je kuiten.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:52

DeclanandMe schreef:
Ik las enkel op de site dat het een mogelijkhrid was om de sulky af te stellen, ik zou ook niet weten hoe. Ik ben zelf maar 1.67 cm met korte beentjes. Maar ik kreeg mijn sulky enkel in balans kunnen krijgen door mijn stoeltjes maximaal achteruit te zetten. Waardoor ik dus eigelijk net met mijn knieën over het frame kom. Mijn pony is net geen meter en ik heb de 19inch wielen. Misschien ligt het daar aan? Ik ben nu ook geen licht gewichtje :D



Ik denk dat we wel vergelijkbaar zijn in hoogte pony 95cm,19" wielen,stoeltje maximaal naar achter(wat bijna iedereen heeft),mn eigen lengte is iets korter als jij.weeg alleen 55kg maar daar zou het niet in moeten zitten.
Ik kom.niet met mn benen tegen katrolen aan.
Je zou even in mn profiel kunnen kijken hoe ik zit....miss wat ayla zegt indd je voet steunen dichterbij plaatsen.

Brendatil77

Berichten: 113
Geregistreerd: 29-06-08
Woonplaats: SPIJKENISSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:59

Wat mag ik als maximale belasting zien achter een pony van 1.04, zeer stevig gebouwd met een sulky caveletti (goed in balans uiteraard)
Ik ga deze lente beginnen met deze shet maar twijfel een beetje of ik en mn puberdochter samen zouden kunnen. Samen wegen we 140 kg maar zij is natuurlijk nog in de groei.
Is er verschil in wat ze kunnen trekken voor de vierwieler of voor de tweewieler?

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:40

ligt denk ook aan het paardje zelf.
had er 1 van 75cm dat was een rouwdouwer tank eerste klas,dacht volgens mij dat ie de power van een shire had.
die van 95cm is gewoon wat meer een mutsie en kan niet zoveel trekken.
maar die loopt voor een hca en ben niet zwaar dus dat is prima te doen.moet alleen niet in een bak gaan rijden met hem,dat neemt ie me niet in dank af :+

Dennis

Berichten: 31481
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:50

Mijn pony's rond die maat lopen op het harde rustig met mijn marathon wagen(170 kg) met 2 of 3 volwassenen er op. In de bak prima (dressuurmatig) met 1 persoon.

2 personen moet prima kunnen. Alleen in echt heel mul zand zal het even flink aan trekken worden.

Brendatil77

Berichten: 113
Geregistreerd: 29-06-08
Woonplaats: SPIJKENISSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:54

Dennis schreef:
Mijn pony's rond die maat lopen op het harde rustig met mijn marathon wagen(170 kg) met 2 of 3 volwassenen er op. In de bak prima (dressuurmatig) met 1 persoon.

2 personen moet prima kunnen. Alleen in echt heel mul zand zal het even flink aan trekken worden.


2 personen op de 2-wieler bedoel je dan ook?

Dennis

Berichten: 31481
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:06

Dat kan ook prima mits je wagen goed in evenwicht is.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:48

Vuistregel wat ze kunnen trekken is toch;
In mul zand 1x eigen gewicht van de pony (dus incl. wagen en personen),
Op onverharde ondergrond (gras) 2x eigen gewicht van de pony,
En op verharde wegen 3x gewicht van de pony.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:58

JA dit klopt

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:20

Kan iemand mij het verschil qua mennen en de voor en nadelen vertellen van een draadzweng?

Afbeelding

sampie1989
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:19

Welke lengte lemoen hebben jullie voor 80 cm shetlander. En hoe zit het met jullie breedte. Ik zie geen foto's Wil is zien

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:11

Zit enorm in dubio. Ik heb een cavaletti met rem en zou doorsparen voor een andere sulky met meer/betere vering ect. Nou krijg ik van een hobbyist een aanbod om deze kar naar wens te maken. Lamoenen dicht lassen, schokbrekers erop, dikkere zitting, enz...tegen prijs onderdelen en wat menplezier in de toekomst.....
Kwa onderdelen zal ik totaal 400/500 kwijt zijn. Andere kar ga ik denken aan 1100,-
Maar is het het waard? Of kan ik toch beter voor andere gaan?