[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:20

evelienn28 schreef:
Hey even een vraagje ik ben bezig om een andere sulky aan te schaffen.
Zoals het nu lijkt neig ik naar de sulky van tjeu.
Ik heb al een aantal jaren de sulky cavalettie in gebruik die is wel in balans maar zou wat meer mogen zweven in de lichtogen.
Nu zit ik te twijfelen of ik voor de 16inch moet gaan of de 19 inch.
Pony'tje is rond de 95cm schofthoogte.
Welke zou dan beter zijn met het oog op in balans brengen?


Ik heb ook een 16inch achter mijn grotemaat shet (1.07) hangen.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:49

In welke prijsklasse vallen Tjeu zijn sulkies ongeveer? Heb al eens op zijn facebook gekeken maar zie eigenlijk nergens prijzen. En ben momenteel nog niet echt in de markt voor een sulky, dus vind het ook raar om er al een bericht voor te sturen :+

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:58

Ligt aan je wensen Fangio.

Volgens mij staat op zijn site wel een sulky, maar je kan het zo gek maken als je zelf wil.

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:08

Bedankt voor de antwoorden ga voor de 16inch lijkt mij het beste.

Fangio schreef:
In welke prijsklasse vallen Tjeu zijn sulkies ongeveer? Heb al eens op zijn facebook gekeken maar zie eigenlijk nergens prijzen. En ben momenteel nog niet echt in de markt voor een sulky, dus vind het ook raar om er al een bericht voor te sturen :+

Die 16 inch is €850 is de standaard uitvoering.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:16

Ladygiroc schreef:
Ligt aan je wensen Fangio.

Volgens mij staat op zijn site wel een sulky, maar je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Ja die weet ik nog niet zo goed, pony moet nog beleerd worden ook. Dan eerst maar eens bij andere mensen kijken wat ze hebben en hoe dat is denk ik. Nog totaal geen ervaring met sulkies en ook maar beperkt met mennen, dus dat wordt nog een uitdaging :Y)

@Evelien Bedankt voor de informatie alvast!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:40

Mijn pony van 97 cm staat voor een 19 inch van Tjeu. Heb m netjes in balans, maar een 16 inch was mooier geweest denk ik..

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:01

Mijn shetlander kruising welsh van 1.06 staat voor een HCA met 19" wielen. Ik heb een tijdje 16" wielen gehad waar ik in eerste instantie heel tevreden mee was i.v.m. de balans, maar na een tijdje vond ik het toch niet zo fijn rijden. Voorheen kreeg ik 'm met 19" wielen niet in balans, maar nadat ik mijn bomen een stuk korter heb gemaakt en een ander schofttuig heb genomen zweven de bomen nu eindelijk mooi zonder te klapperen in de lichtogen. Ik denk dat je tot 1.00/1.05 prima met 16" weg komt, mits het ook bij de bouw en gangen van de pony 'past'. Dit zal bij sulky's van Tjeu niet heel anders zijn aangezien het vrijwel hetzelfde model is.

16" wielen:
Afbeelding

19" wielen:
Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:56

Staat mooi ayla zo met een 19 inch.
Het fijne van de 19inch hca vond ik de bredere bandjes als de 16 inch.
Heb beide gehad voor 95cm maar bij mn andere pony die rond de 93cm zit kreeg ik de 19inch niet in balans.
Als ik ooit iets meer ruimte heb of als het tweespan om welke reden ook niet naar mn zin gaat komt er weer een 19 inch hca.
Heb echt spijt dat ik die toen heb weggedaan.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:27

Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit is van de van der Mee sulky's? Voorheen had ik een cavaletti voor mijn mini en dat vond ik kwalitatief geen topper. Wat is een reële prijs hiervoor? Ziet goed als nieuw, ongeremd, maar al gauw 6 jr oud want toen stopte hij met wagens bouwen

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:57

Een van der Mee koop je voor het leven! Welk type? Een sulky of een 2wieler?
Niet te vergelijken kwa kwaliteit met een cavalettie.

Mijn instructrice rijd met een vd Mee marathonwagen, wat een heerlijk ding is dat!

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:22

Ik stuur je even een pb. Aanschaf is nog niet geweest en vind ik niet netjes anders

djago

Berichten: 18
Geregistreerd: 24-06-07
Woonplaats: midden nederland

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:27

Ik heb een van der mee tweewieler mini, echt fantastisch. Ben ooit met een cavaletti gestart, maar dat is echt niet te vergelijken, die was hier binnen een week weer weg. HCA is ook top. Stuur gerust een pb voor meer info.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:13

djago schreef:
Ik heb een van der mee tweewieler mini, echt fantastisch. Ben ooit met een cavaletti gestart, maar dat is echt niet te vergelijken, die was hier binnen een week weer weg. HCA is ook top. Stuur gerust een pb voor meer info.


Bedankt voor je reactie, maar ik zie net dat het om een twee wielen van van Aars gaat

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:25

Ik heb een van Aars tweewieler. Ik ben al de zoveelste eigenaar maar hij is echt heel fijn!

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:32

Dank voor je reactie SammyFloor

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:34

Ik heb er een 2 en 4 Wieler van! Goede stevige kwaliteit maar heb er nog niet mee gereden haha.
Ik heb ook een cavalettie gehad en dat voelt heel anders aan.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:17

Zijn er sulky's of tweezitters met vering? zodat je niet iedere pas voelt? en zoja, welke zijn dat? (lichtgewicht)

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:11

Een beetje kwalitatief goede wagen heeft ook goede vering.
Iedere pas voelen/hobbelen is vaak als hij niet in evenwicht hangt.

Mijn HCA'tje hangt er super achter.
Voor een maatje groter is een van der Mee zeker een aanrader.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:53

Een vraag die ik ook al in een shet-topic heb gesteld, maar hier ook nog eens plaats, omdat er hier ook weer andere lezers zijn :D .

Ik heb 2 shetjes, Loebas (10 jaar, 1.05m) en Ker (4 jaar en 1m) waar ik mee men. Ben druk bezig Ker te beleren, hij heeft nu al een paar x voor de tweewieler gelopen, waarvan de laatste paar x los *\o/* . Ging supergoed.

Nu wil ik graag een 2e menwagentje, een sulky, zodat ik met bijmenner met beide ponnies op pad kan. HCA ken ik en is zeker een mogelijkheid, maar hoor ook veel goeds over de sulkies van Tjeu. Nu is Tjeu vanuit Drenthe nogal ver weg en ik vroeg mij af of er iemand in Drenthe of omgeving is die een Tjeu sulky heeft. En misschien mag ik die dan eens komen bekijken :o ?

Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het frame, het stoeltje en verstelbaarheid.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:36

Sulky’s van hem zien er op het oog heel mooi uit. Alleen zijn ze niet 1 op 1 overgenomen van HCA en dus niet in balans te krijgen. Stoel zit tussen de wielen ipv erboven dus je krijgt nooit die mooie hefboom die je wil om het gewicht op de rug van je pony laag te houden. Voor mij dus gewoon weer een HCA! Rijd er al 12 jaar met veel plezier mee :)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:29

Ik heb een sulky van Tjeu en deze is wel degelijk mooi in balans te krijgen achter de pony.
Is zelfs makkelijker te verstellen omdat je het stoeltje kan verstellen met een hendel als je erop zit.

Criollo mijn paarden staan in IJsselmuiden, net onder Zwolle je mag gerust komen kijken hoor.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:23

Oh super Zamora! Als ik binnenkort eens die richting op moet, zoek ik even contact met je. Zien of we wat kunnen afspreken.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:16

Is goed hoor :D

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 01:04

Sappos schreef:
Sulky’s van hem zien er op het oog heel mooi uit. Alleen zijn ze niet 1 op 1 overgenomen van HCA en dus niet in balans te krijgen. Stoel zit tussen de wielen ipv erboven dus je krijgt nooit die mooie hefboom die je wil om het gewicht op de rug van je pony laag te houden. Voor mij dus gewoon weer een HCA! Rijd er al 12 jaar met veel plezier mee :)


Hier ben ik het ook niet mee eens. Zelf een sulky van Tjeu en deze is wel degelijk netjes in balans te krijgen :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:55

Mijn sulky van Tjeu ligt ook super mooi in balans, dus ook ik deel die ervaring niet. Vind hem juist heel makkelijk en snel in balans te krijgen door het makkelijk verstelbare stoeltje. Ik ben er heel blij mee en wil geen andere meer :)