[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:30

Avalon87 schreef:
cinniz123 schreef:
Volgens mij kan je met een 19 inch wiel nooit over 1.20m heen kijken?


Ik kan eigenlijk niet goed inschatten hoe een sulky met 19 inch wielen eruit ziet. Dus ik hoop eigenlijk dat er meer mensen zijn met deze maat pony die een Hca hebben, zodat ik even kan spieken. Maar volgens mij zijn de meesten hier toch kleiner als ik door de foto’s ga.

Overigens heb ik bij de caveletti ook niet het idee dat mijn zicht belemmerd wordt, dus dat is het grootste probleem niet. Comfortabel voor de pony en goed in balans vind ik het belangrijkste


1.20m ervoor kan ik je niet aan helpen wel 95cm(zie mn profiel) vandaar mijn eerdere reactie ;)

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:00

Ik heb ook 19 inch bij een pony van 108, ik kijk net over haar heen en ben zelf 174. Mocht je in de buurt wonen dan mag je altijd komen kijken(noord drenthe).

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:43

Ik heb laatst op de HCA van een kennis mogen plaatsnemen om even te testen voor ik er zelf eentje bestel. Zij had de 16 inch wielen met pony van 1 meter ervoor en dat was voor mij heel prettig qua overzicht. Je zou denken dat je aan 19 inch dan wel genoeg moet hebben bij 1.20m :)

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:20

Dat is een prachtig beeld cinniz! Dat past perfect bij elkaar.

Helaas woon in niet in de buurt van Drenthe ( Brabant :) ) maar toch bedankt voor het aanbod!

Ik ga de opties nog eens goed overwegen :)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:31

Ik heb een pony van 1,10 mtr voor een 19 inch HCA. Ik woon bij Boxtel.

Een sulky met grotere wielen is wel eens op verzoek gemaakt maar sond ook weer heel snel te koop. Ik denk dat jet opstappen met grotere wielen bijna niet te doen is

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:57

Napie schreef:
Ik heb een pony van 1,10 mtr voor een 19 inch HCA. Ik woon bij Boxtel.

Een sulky met grotere wielen is wel eens op verzoek gemaakt maar sond ook weer heel snel te koop. Ik denk dat jet opstappen met grotere wielen bijna niet te doen is


Dat is indd ook wel een lastig iets ja.
Vind het nu soms al een dingetje haha

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:01

cinniz123 schreef:
Napie schreef:
Ik heb een pony van 1,10 mtr voor een 19 inch HCA. Ik woon bij Boxtel.

Een sulky met grotere wielen is wel eens op verzoek gemaakt maar sond ook weer heel snel te koop. Ik denk dat jet opstappen met grotere wielen bijna niet te doen is


Dat is indd ook wel een lastig iets ja.
Vind het nu soms al een dingetje haha


Die snap ik niet, ik heb een sulky achter een pony van 145 met hoge opstap... waarom zou dat niet kunnen? Zou je dan achter al die grotere ponies van die iniemienie wieltjes moeten hangen?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:07

Sunny jij bedoelt waarschijnlijk een tweewieler. Een sulky is wel een tweewieler maar niet elke tweewieler is een sulky ;)
En bij de HCA sulky's wordt het inderdaad wel lastig opstappen bij een bepaalde hoogte

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:11

Een tweewieler is wat anders als een sulky. Het frame zit op de hoogte van de wielas en daar moet je over heen stappen bij de HCA

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:20

mooney schreef:
Sunny jij bedoelt waarschijnlijk een tweewieler. Een sulky is wel een tweewieler maar niet elke tweewieler is een sulky ;)
En bij de HCA sulky's wordt het inderdaad wel lastig opstappen bij een bepaalde hoogte

Ik was al bang dat het aan mijn lenigheid lag

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:18

Nou haha mijn lenigheid is op slechtere dagen ook wel ver te zoeken maar deze INstap is toch echt wel de lastigste van alle wagens die ik heb gehad.
Ik heb bij de OPstap van mijn 2wieler met pony van 1.36m er ook nooit overnagedacht dat ging gewoon vanzelf maar met de hca dacht ik wel even oei toen ik hem had gekocht :')
Denk dat je dat moet ervaren dat het voor mensen met 2wielers wel een beetje gek klinkt.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:00

Zet 'ns een foto van een sulky en een tweewieler naast elkaar? Ik heb een tweewieler van VanderMee met alleen 1 stoel erop - dus is het wel een soort sulky, alleen mijn opstap is ook best hoog, wil het graag snappen? Ik heb zoiets... (afbeelding van bokt gehaald) - hmm lukt me niet een foto te plaatsen sorry - stomme bokt

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:06

Makkelijk verschil: bij de sulky zitten je benen vooruit in voetsteunen, bij een tweewieler zit je zoals op een stoel met de benen naar beneden.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:25

Avalon87: Ik vind je geplaatste foto dood eng. Zonder hoofdstel en leidsel voor de wagen. Kijk ook meteen naar je broek, die ligt op zijn kop, wat achter zijn billen moet ligt er op, en wat er op moet zit er achter. Ook als je je pony vertrouw moet de boel gewoon goed zitten. Ik vertrouw mijn pony's ook, maar je kan de omstandigheden die je tegen kan komen lang niet altijd helemaal vertrouwen(lees: bijvoorbeeld hond uit de bosjes en in de benen van je pony hangt, daar reageert iedere pony op).
Ik vind een cavaletti al te laat voor pony's vanaf ong 105, en het zit voor geen meter vind ik.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:45

mooney schreef:
Makkelijk verschil: bij de sulky zitten je benen vooruit in voetsteunen, bij een tweewieler zit je zoals op een stoel met de benen naar beneden.


Ah okay, nou zit ik met mijn voeten wel op zo'n schuin stuk naar voren maar niet op voetsteunen, heb daar wel aan gedacht omdat mijn stoel te hoog was... maar gelukkig een andere oplossing gevonden.

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:45

Is er nou echt niemand in Noord NL die mij zou kunnen helpen mijn HCA goed af te stellen? -O-

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:30

Wildgirl schreef:
Is er nou echt niemand in Noord NL die mij zou kunnen helpen mijn HCA goed af te stellen? -O-

Heb je ooit menles gehad? Ik denk dat een meninstructeur je goed kan helpen ....

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:33

Wildgirl schreef:
Is er nou echt niemand in Noord NL die mij zou kunnen helpen mijn HCA goed af te stellen? -O-

Sorry ik zit in Friesland.

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:20

sunny43 schreef:
Wildgirl schreef:
Is er nou echt niemand in Noord NL die mij zou kunnen helpen mijn HCA goed af te stellen? -O-

Heb je ooit menles gehad? Ik denk dat een meninstructeur je goed kan helpen ....

Uiteraard maar die is slecht bekend met sulky's dus ik heb graag iemand die de hca sulky's goed kent ;)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:37

Afbeelding
pony is 119cm en de sulky is van de lemerij en 19inch(heb er ook 16inch banden bij maar is dan wel laag)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:16

Dat is dus een tweewieler. Ik heb dezelfde, alleen dan 21 inch wielen volgens mij (mijn pony is 3cm groter)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:22

een heerlijk wagentje met een super fijne vering,helaas ga ik hem toch wegdoen omdat ik eigenlijk alleen maar de marathonwagen pak...zo zonde als zo'n wagentje stilstaat.

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:10

happytime schreef:
een heerlijk wagentje met een super fijne vering,helaas ga ik hem toch wegdoen omdat ik eigenlijk alleen maar de marathonwagen pak...zo zonde als zo'n wagentje stilstaat.

Hoe groot is het wagentje?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:59

Wat is een comfortabel én licht gewicht wagentje voor een pony van 1.25?
Tweewieler of vierwieler.
Bij een tweewieler wel van belang dat hij makkelijk echt goed af te stellen is. Tips?
Liefst ook niet open bij de voeten/onder de zitting ivm het mee nemen van de hond.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:16

Ik heb nu een tweewieler en ondanks dat ik tevreden ben over de kwaliteit en de handzaamheid (Ik ben 1.60 en 45 kg, dus zware of onhandige dingen krijg ik niet van de plaats :') ), zou ik in de toekomst graag een marathonwagentje of sportbuggy hebben.
Balans is wel het grootste punt bij mij. Ik heb sowieso een model dat niet heel makkelijk te balanceren is (gig van de lemerij), maar door wisselende samenstelling van menner en groom en veel verschil in terrein waar we rijden is het best een crime. Daarnaast hoop ik dat een 4wieler iets comfortabeler zit.
Mijn pony is 1.22 en toekomstige menpony wordt waarschijnlijk dezelfde hoogte of iets groter.