[AR] Bertha tuigje op shet van 82 cm?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij het bertha tuig fijn?

ja
2 (25%)
nee
6 (75%)

Totaal aantal stemmen: 8

AnoukWelsh

Bertha tuigje op shet van 82 cm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 22:16

Hallo, weet er iemand of het Bertha tuig op een shet van 82 cm zou passen?
Het is bedoeld om 1 a 2 x (hoog uit) een rustig ritje met een lichte sulky te maken.
En heeft er iemand nog een paar foto's er van?
En verkoopt iemand evt het tuigje?
Alvast bedankt :)

annemie77

Re: Bertha tuigje op shet van 82 cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:42

Ik had het Bertha tuig op ons eerste shetje van ong. 97 cm. liggen en moest overal veel gaatjes bij prikken. Zij was wel rank maar persoonlijk denk ik niet dat het gaat passen op een kleintje van 82 cm. Zou zelf voor een minimaatje gaan.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:26

Ik heb hem wel op een mini van mij, en het past.
Wel wat gaatjes bij moeten maken bij de borst (broek gebruik ik niet), maar viel mee.

Foto's staan in mn profiel van het tandem voorpony is een mini en achterpony is 95 cm.
Beide hebben een bruin Bertha tuigje.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:27

bertha tuig is echt troep. Kun je beter niet aan beginnen. Als je het geld er niet voor hebt, spaar dan even door voor een fatsoenlijk tuig.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:32

Maartje1990 schreef:
bertha tuig is echt troep. Kun je beter niet aan beginnen. Als je het geld er niet voor hebt, spaar dan even door voor een fatsoenlijk tuig.

Dat is jou mening.
Ik heb er veel lol van, beter dan een 2de hands afgeranseld ding van marktplaats.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:35

nee, dat is een feit (gebruik de zoekfunctie ook maar eens, ik ben niet de enige die het zegt). Bertha tuigjes zien er misschien 'mooi' uit maar houden kwalitatief gezien niet over :n kan ook niet veel verwachten voor die prijs.

Verder beweer ik ook nergens dat je een 'afgeranseld' ding moet kopen. Ik zeg dat ze beter kan door sparen voor een kwalitatief goed tuig. En dat kan best een tweedehandsje zijn als het een goede kwaliteit is (bijv. ideal) dan is daar niks mis mee :) Mits ook goed onderhouden natuurlijk.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:43

Maartje1990 schreef:
nee, dat is een feit (gebruik de zoekfunctie ook maar eens, ik ben niet de enige die het zegt). Bertha tuigjes zien er misschien 'mooi' uit maar houden kwalitatief gezien niet over :n kan ook niet veel verwachten voor die prijs.

Verder beweer ik ook nergens dat je een 'afgeranseld' ding moet kopen. Ik zeg dat ze beter kan door sparen voor een kwalitatief goed tuig. En dat kan best een tweedehandsje zijn als het een goede kwaliteit is (bijv. ideal) dan is daar niks mis mee :) Mits ook goed onderhouden natuurlijk.

Mijn Ideal tuig reed ik binnen een jaar stuk met mijn fjord.... -O-
Broekriemen door, lichtogen stuk, strengen heeeel erg lelijk, en tuig (kunststof) is niet schoon te krijgen na een stoffige dressuurbak.
En het leer van het borsttuig kreeg ik scheuren in.
Voor mij nooit meer een kunststof idealtuig.

Daarin tegen, mijn Bertha tuigen zien er nog super uit, passen goed op de pony's, en kosten de wereld niet.

Dus jouw MENING is geen FEIT!!!

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 10:34

Dankjewel, ik zat te twijffelen tussen bertha of een 2e hands leren tuigje €85..
Het ziet er idd mooi uit, maar hij lijkt best groot.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:19

Het bertha tuigje is leuk als je niet al te intensief ment. Ik heb een 2 span tuig van bertha waar ik af en toe mee men. Dat bevalt me best goed, maar ik men dus niet intensief en gewoon op de weg. Als ik echt maratons zou rijden dan zou ik wel graag wat betere kwaliteit willen hebben, omdat er dan toch wel wat meer kracht bij komt kijken. Overigens heb ik het op shetten van 96 cm die niet normaal gebouwd zijn. Heb er flink wat gaten bij moeten prikken. Ik denk dus dat het te groot is voor zo'n kleine pony.

http://img20.imageshack.us/img20/1883/dsc0079ca.jpg

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:41

veel mensen zeggen dat het tuig van bertha niet zo fijn is,
maar heb er zelf geen ervaring mee