[AR] Ligt het tuig goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_stan

Ligt het tuig goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 09:27

Hoi,
Nu heb ik een vraag, ik heb een tuig van een kennis overgenomen, maar we hebben geen idee welke maat het is. Volgens mij is het maat cob. Maar nu is het zo t schoftje zit goed passend om zijn buik in mijn opzicht, maar als ik hem eraf haal zit er wel een afdruk, nu is hij niet de dunste (het is een fjord trouwens) en hij heeft ook nog eens een wintervacht, ik vind wel wat hij goed stevig zit..

Wat denken jullie? Is hij te klein als er een afdruk op zijn lijf komt,(als hij is aangesingeld) ik kan hem wel zo er op leggen en dan blijft hij dus prima zitten.

Sorry als ik het hier verkeerd plaats.

Xjewillemijn

Re: Ligt het tuig goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:29

het kan ook zijn dat die afdruk komt omdat je fjord
zo dik in zijn wintervacht zit

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 09:29

liefpaardjee schreef:
het kan ook zijn dat die afdruk komt omdat je fjord
zo dik in zijn wintervacht zit

Jha dat vraag ik mij dus af, ik hoop dat hij er geen doordruk plekken van krijgt.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:31

zit hij/zij heel erg dik in zijn wintervacht

want een kindje dacht dat mijn verzorg haf
drachtig was maar ze leek zo dik door der
giga wintervacht

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:35

Niemand in je buurt met verstand van mennen en tuig? Tuig op maat maken kan je het beste laten doen door een ervaren menner en het dan meteen laten afstellen bij de koets. Tuig moet niet alleen op je paard passen, maar ook bij de koets.
Zo van achter de computer is er niet veel te zeggen.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:21

janouk schreef:
Niemand in je buurt met verstand van mennen en tuig? Tuig op maat maken kan je het beste laten doen door een ervaren menner en het dan meteen laten afstellen bij de koets. Tuig moet niet alleen op je paard passen, maar ook bij de koets.

ik krijg het tuig samen met de kar waar hij altijd mee gebruikt is. Ik heb niet echt iemand in de buurt die niet antwoord: Je hebt gewoon een te dik paard! Dus dat word het niet..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:55

Amigo_stan schreef:
janouk schreef:

ik krijg het tuig samen met de kar waar hij altijd mee gebruikt is. Ik heb niet echt iemand in de buurt die niet antwoord: Je hebt gewoon een te dik paard! Dus dat word het niet..

Mijn eerste indruk na dit antwoord is: je kunt het mooiste en beste tuig erop doen, maar als een paard te rijk in conditie is dan blijf je afdrukken zien. Het is dus zaak om je paard - zij het met longeren of onder de man rijden of evengoed voor de kar, maar zeker ook qua voeding - op conditie te krijgen en je zult zien dat het tuig dan beter gaat zitten. Blijft het natuurlijk belangrijk om een ervaren menner het voor je te laten controleren. ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:22

Kun je misschien een foto plaatsen? Daar valt opzich vrij veel van te zeggen!