[AR] Sulky cavaletti voor mini mini shet???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje66

Sulky cavaletti voor mini mini shet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 21:29

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje.
Ik ben opzoek naar een sulky voor een mini shetlander die iets groter is dan 70 cm. Op verschillende sites kwam ik de sulky cavaletti tegen. Die zijn bedoelt voor pony's van 75cm tot pony's van 1.15 cm. Mijn aan jullie is, denken jullie dat een shettie van 70 cm daar ook voor kan lopen? Ze is nog vrij jong dus waarschijlijk groeit ze nog iets, maar dat zal niet veel zijn.
En als die niet past, heb ik dan nog een andere optie? Ik weet dat ze bij HCA ook sulky's voor mini's verkopen, alleen kan je daar maar in je eentje opzitten. En ik wil wel echt een sulky voor 2. Dus weten jullie misschien nog een andere sulky voor echte mini's?

Groetjes Merel :)

MelanieB

Re: Sulky cavaletti voor mini mini shet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:44

Een sulky voor 2?
2 personen voor een mini van 70 is écht te zwaar.

Cavalettie zal wel te doen zijn. De pirouette is meer geschikt denk ik. En anders idd HCA.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:56

Ja, inderdaad is dat voor 70 cm. wel veel... Als je alleen over de verharde weg
zou rijden zal het nog wel lukken. Maar toch.
Als ik jou was zou ik inderdaad een pirouette of een HCA overwegen. /3

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:41

Moet er wel bij zeggen dat ze wel breed is vergeleken met hoe klein ze is.
Ik ga vooral in het begin alleen over de verharde weg rijden.
Later wil ik haar samen met een ander mini in de tweespan doen. Ik heb gezien dat er ook een tweespan boom is voor de cavalettie.
Dan zou ik er waarschijnlijk meer mee door het bos gaan rijden.
Het nadeel van de piroette en HCA is dat ik daarmee moeilijker tweespan kan rijden.
En dat ik daar maar in m'n eentje op kan zitten. Dat vind ik toch wel een groot nadeel omdat ik liever niet in m'n eentje ga mennen. Ik en m'n bijrijder zijn allebij niet zo zwaar dus met z'n tweeën moet denk ik wel kunnen.
Ik blijf het allemaal nog overwegen.
In iedergeval bedankt voor jullie bericht :D

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:48

Hoi even gauw kort berichtje, moet zo weer weg. Maar ook de HCA laat zich prima met een twee span boom rijden. Zal vanavond even een foto voor je plaatsen. *D

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:57

Fijn dat je een foto wilt plaatsen :) . Ik wist niet dat er ook een tweespan boom was voor de HCA.
Alleen heb ik nog geen ervaring in de tweespan. Waardoor ik dan liever niet in mijn eentje op de sulky zit. Ik heb de HCA ook met een bankje voor 2 gezien, alleen word het dan natuurlijk weer zwaarder (en duurder).
Weet iemand of er ook een HCA sulky met rem bestaat? Ik wil namelijk wel graag een rem hebben omdat we in de buurt allemaal bruggetjes hebben waar je op en af moet. Daardoor vind ik een rem wel veiliger.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:10

Ik ga zelfs grote berg af zonder rem. HCA is zo licht.

Tweespan op een sulky zou ik nooit doen/aandurven..
Je moet wel echt zo giga precies in evenwicht laten hangen, anders gaat de boom op de pony's hangen.

Als je perse met 2 mensen wilt mennen, moet je voor een grotere pony gaan, 2 pers. voor zo'n mini is echt too much.

En HCA heeft geen rem. Zal ook niet kunnen met de uitvoering zoals ie is, wellicht met bankje wel.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:58

MelanieB schreef:
Tweespan op een sulky zou ik nooit doen/aandurven..
Je moet wel echt zo giga precies in evenwicht laten hangen, anders gaat de boom op de pony's hangen.

>>> Ja je hebt gelijk dat is tricky, en zaak om het goed af te stellen. Maar als het eenmaal goed is afgesteld gaat het prima. Maar dat geld voor alle twee wielers.

Als je perse met 2 mensen wilt mennen, moet je voor een grotere pony gaan, 2 pers. voor zo'n mini is echt too much.

>> Op de verharde weg zal het nog lukken. En op goed verharde paden ook. Maar zodra het werk zwaarder wordt zal het wel moeilijk worden ook voor twee mini's. Ik heb zelf 2 mini's ...... en ik heb ze ook wel eens voor een marathon wagen lopen in tweespan. Dan is de rijtijd ook beduidend korter. Maar als ik met mijn HCA rijd kan ik rustig 30 km op een dag rijden (pony is gewend om vaak op pad te gaan, en heeft dus wel een goede conditie..) Maar dat lukt alleen maar met een zeer licht wagentje...
Ik heb wel eens twee HCA's gezien met een bankje voor 2 personen... Maar wil je daar meer van weten, is er volgens mij een topic HCA fans kletsen verder ????? daar zijn vast mensen die dat weten...

Ik ga zelfs grote berg af zonder rem. HCA is zo licht.
En HCA heeft geen rem. Zal ook niet kunnen met de uitvoering zoals ie is, wellicht met bankje wel.

>>>> Mijn HCA heeft ook geen rem.. en of ik nou vals plat rijd of heuveltjes.. De pony van amper 80 cm en een volwassene achter zich heeft er geen probleem mee... en ik zelf ook niet. Het wagentje is zo ontzettend licht dat het weinig impact zal hebben denk ik..

Afbeelding

Ps. er is bewust gekozen voor twee keer een enkelspan teugel i.p.v. een twee spanleidsel.
Maar dat is off topic /3

Kijk voor meer foto's even in mijn profiel.
Ergens onderaan staan wat foto's van het HCA twee span.

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 23:19

Bedankt voor de foto, ziet er erg leuk uit. Ik zie dat jij echt een stoeltje hebt. Waarom heb je die genomen en niet de standaard? En weet je hoeveel extra dit kost?
Ik denk dat ik toch maar voor de HCA ga. Zeker voor mijn mini in d'r eentje is dat denk ik fijner. En omdat het lichter is kan ik er waarschijnlijk verder op.
Als ik haar later in de tweespan wil laten lopen kan ik altijd nog een wagentje voor meer mensen aanschaffen.
En een pluspunt van de HCA is dat je hem in heel veel leuke kleurtjes hebt. :P Moet ik alleen nog na gaan denken over welke kleur dit word.