Sorry voor de late reactie van mijn kant, maar bedankt voor de reacties!
@_Lauraa, bedankt voor de foto's, de verhouding ziet er toch nog wel goed uit!
@VanHuisUit, met pony's gaat dat inderdaad nog wel lukken, maar paarden wordt een ander verhaal! haha
@JoyCiej007, Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik schat dat het inmiddels alweer een jaartje geleden is, toen mijn pony een de ren ging voor de sulky. En mijn vertrouwen is nog steeds niet helemaal terug. Ik heb vanaf juni samen met een ervaren menner geprobeert mijzelf en de pony weer wat vertrouwen te geven. We zijn begonnen met de sulky, dat ging erg goed todat hij ergens van schrok en we, door een sprong opzij, bijna in de sloot belandde. Rondje afgemaakt en de week daarop verder gegaan. Hij heeft zelf een tweespan waar hij marathon mee rijdt. Langzaam aan Thos, mijn shet, in tweespan beleert naast een zeer ervaren pony. Wat pakte hij dat onwijs goed op, ik herkende hem totaal niet. Onwijs gemotiveerd en we hadden beide weer plezier in het mennen.
Uiteindelijk had ik genoegt vertrouwen om hem in enkelspan voor de marathonwagen te zetten, en daar voelde me veel vertrouwder bij. Ik keek inderdaad op hem, waardoor een schrikmoment makkelijker te herstellen is.
Helaas heb ik niet het budget voor een marathonwagen e.d., maar ik wil wel mijn sulky inruilen voor een vierwieler. Omdat ik daarmee veel meer geniet van het mennen met Thos.
Ik blijf zoeken en sparen, en dan moet er op een gegeven moment wel een mooie wagen langskomen!
Oh, met voetplankje bedoel ik inderdaad het gedeelte waar je je voeten opzet.