Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gem schreef:Ook mijn merrie is eenmaal aan het rennen geslagen. Ze moest een paadje omlaag, had al wat adrenaline, gleed met haar l.a. hoef een beetje uit over een putdeksel, irriteerde zich mateloos aan zichzelf, gaf een bokje naar links en raakte het lamoen. Daar schrok ze zelf nog veel meer van en sloeg 50 (75?) meter aan de kletter. Het was mijn tweede les met haar (ze was net 2 maanden beleerd), dus lesgevert trok de leidsels uit mijn handen en zette haar stil. Daarna gewoon weer normaal verder gereden, niks meer aan het handje, ook de weken daarna niet.
BlackDevils schreef:Gem schreef:Ook mijn merrie is eenmaal aan het rennen geslagen. Ze moest een paadje omlaag, had al wat adrenaline, gleed met haar l.a. hoef een beetje uit over een putdeksel, irriteerde zich mateloos aan zichzelf, gaf een bokje naar links en raakte het lamoen. Daar schrok ze zelf nog veel meer van en sloeg 50 (75?) meter aan de kletter. Het was mijn tweede les met haar (ze was net 2 maanden beleerd), dus lesgevert trok de leidsels uit mijn handen en zette haar stil. Daarna gewoon weer normaal verder gereden, niks meer aan het handje, ook de weken daarna niet.
Het is ook wat je aan de kletter noemt...
riagr schreef:Ik denk dat je mijn antwoord wat verkeerd interperteerd. Een paard in blinde paniek laat zich niet zomaar meer afstoppen. Wanneer ze dat meegemaakt hebben ligt de situatie anders dan dat je ze terug kunt pakken.@BlackDevils: beetje aardiger mag wel. Gem schrijft gewoon op wat ze meegemaakt heeft. Als jij dat dan mee vind vallen, prima, maar dan hoeft zo'n opmerking toch niet?