[AR] Idee centraal topic verschillende menwagens..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Idee centraal topic verschillende menwagens..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:15

Hallo allemaal.

Omdat ik mij aan het oriënteren ben op een menwagen leek het mij handig een centraal topic te maken voor de verschillende type wagens.

Zelf zie ik door de bomen het bos niet meer welke wagens nou voor welke gelegenheid geschikt is.

Zelf zoek ik een wagen om buiten over de weg mee te kunnen stappen maar om ook lekker mee in het bos te kunnen rijden als ik met de trailer weg ga. Ook moet ik ermee in de bak kunnen rijden.

Maar welke wagen is nu het meest geschikt, welke wielen, waar moet je op letten als je iets van marktplaats koopt?

Ik heb al het een en ander opgezocht, ook via bokt maar werd niet veel wijzer, dus leek het mij handig een rijtje te maken van verschillende menwagens en de eigenschappen en waar ze voor gebruikt worden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:40

I like +:)+

romyloverrr

Re: Idee centraal topic verschillende menwagens..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:43

ja , handig , nu heb ik een fijne tweewieler maar zeker handig voor mensen die er 1 aan willlen gaan schaffen !

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:09

Ik heb een menwagen ( type Wijkmans ) te koop geschikt voor n stevige bosrit en op de weg. Ik was er helemaal weg van maar hij is vind ik te groot (te hoog) voor mijn haf. Heb nu een gelijksoortige wagen van n bokker over genomen die wel goede maat is.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:40

Ik heb ook nog een concours wagen ( was mn eerste wagen) maar daar ga ik niet meer mee in bos rijden. De zwanenhals brak doormidden tegen al die diepe kuilen was ie duidelijk niet bestand. De vering was overigens best goed maar waarschijnlijk meer geschikt voor vlak terrein ( op de harde weg of in wei of rijbak ) Er zitten op deze concours wagen ook wat bredere en stevigere banden ( motorvelgen ) en niet van die iele fietswieltjes.
Als je gaat kijken naar een wagen zou ik nu eerst vragen of hoogte , lengte en breedte vd wagen past bij mijn paard. Ik heb weleens een wagentje gekocht dat er heel leuk uitzag maar niet echt praktisch was, nl vrij hoge bok en kort waardoor wagen snel om ging in bochten. Belangrijk vind ik dat de wielen onder de wagen door kan ivm scherpe wendingen ( anders ga je ook om ) Rem vind ik nu ook wel handig, schijfrem of trommelrem. Trommelrem wordt ook minder snel vies en loopt daardoor minder snel aan> Verstelbaar lamoen handig als je meerdere maten pony of paard hebt om te mennen. Verder let ik op de wielen en banden en onderstel ( niet verbogen of rot ).

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:00

Wat een leuk topic... Ik heb er jaren over gedaan om erachter te komen wat nou voor mij En de pony's goed paste. Ik heb voor de ponhy's een clever duo en een HCA :o
En voor mijn paard een twee wielige clipper, met het idee dat ik deze achter op de trailer klep zou kunnen vast zetten..... maar over de laatste ben ik nog niet helemaal uit. Ik zal vanavond foto's voor je plaatsen.
Ik moet voor mijn paard ook nog iets zoeken, maar ik vind het net als jij ook moeilijk om een goede keuze te maken... :P

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 12:10

Jaaa is er iemand die er verstand van heeft en het topic kan aanvullen met de soorten wagens wielen merken etc?