Ik heb vandaag mijn 'verzorgpony' (jaja, als je ouder wordt, wordt je vanzelf weer penny
) voor het eerst voor de sulky gehad. Betreft een Welsh A van 1.10. Uiteraard hebben we alles afgelopen maanden netjes opgebouwd (lange lijnen, slepen). Hij was ook super braaf en relaxed, alsof hij voor de kar geboren is. Hij heeft maar 3 rondjes ermee gestapt door de binnenbak hoor, maar alsnog trots op hem.Afijn. De sulky heeft hiervoor bij een (kleine) shetlander dienst gedaan. Zo ook zijn tuig. Ik had de delen die bij lange lijnen van belang zijn natuurlijk al afgesteld, maar vandaag was het hele setje compleet, maar ik ben niet tevreden over de afstelling. De Sulky hing naar mijn idee wat tever naar achter, ik ben niet zeker of ik hem ver genoeg van de sulky af heb staan (hij heeft enorm ruime gangen). De sulky is zeer ruim verstelbaar, dus kan een hoop veranderen, maar weet niet precies wat het 'perfecte' zou zijn (alleen maar ervaring met 4 wielers)
Hebben jullie wat foto's van correct afgesteld tuig en sulky? Waar moet ik specifiek op letten? Hoe laag/hoog moeten de lamoemen hangen bij een 2 wieler?