Ik rijd nu wel eens menwedstrijden en heb dan een nette broek aan met daarover een menschort maar ik wil eigenlijk wel graag een rok aan met een mooi jasje er boven maar als je een rok aan hebt is een menschort dan ook verplicht?
In de KNHS regelementen staat dat een rok dragen mag maar dan staat er niet bij dat een menschort verplicht is.
Heb eigenlijk geen idee paar jaar geleden dat cap nog niet verplicht was had ik altijd een rok aan met daaroverheen menschort, en daarbij bijpassend hoedje Nu we allemaal met cap rijden heb ik lekker een broek aan met daaroverheen een menschort. vind dat veel makkelijker.
dit staat er in de reglementen, Dames: kostuum, combinatie of rok - hoed of veiligheidshelm, schootskleed en handschoenen, dus een schootskleed is verplicht lees ik zo.
Miesje48
Geplaatst: 19-01-13 00:45
Een menschort is zeker verplicht. Je krijgt 5 minpunten als je hem niet draagt...
Een nette rok vind ik ook mooier. Maar helaas moet je met schort rijden.
MelanieB
Geplaatst: 21-01-13 16:45
Vind die schootkleden helemaal niks... als je eens snel van je kar af zou moeten springen breek je je nek. Maar, het staat wel netjes. Heb nu wel een sjieke die mooi matcht met de pony('s)/wagen.
tine10
Geplaatst: 24-01-13 10:42
Is inderdaad verplicht.
Als je snel van de kar af moet is het wel lastig. Maar bij regen en kou is het wel lekker warm eronder (ik heb zo een met skai)