[AR] HCA sulky voor grotere pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

HCA sulky voor grotere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 01:43

Ik wil heel graag mijn welshxshet kruising laten beleren voor de kar. En dan wil ik graag een goede tweewieler die ook door zwaarder terrein betrouwbaar is. Dit schijnt toch wat lastiger te zijn voor tweewielers.. Omdat ik niet weet hoe het mij en mijn pony gaat bevallen geef ik liever niet meteen 2000 euro uit. En als ik goedkoper kijk, kom ik een beetje uit bij een oxer oid, en daar lees ik veel negatiefs over. Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb wat binnen mijn budget valt en wat steviger lijkt is een HCA sulky. Het klinkt als een ideaal ding, maar kan er ook een grotere pony voor? Ik heb wel foto,s gezien van pony,s van 115 voor de kleinste maat. Als ik de sulky met 19 inch wielen zou nemen, zou hier dan een pony van 127 voor kunnen?

En om het extra ingewikkeld te maken hebben we ook nog een klein shetje, het zou toch leuk zijn als die voor dezelfde kar kan lopen.. Weet iemand wat de minimale maat is voor een pony om voor de 19 inch HCA sulky te staan? En is de sulky makkelijk te verstellen tussen twee maten, of is dat niet iets wat je vaak wilt doen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 02:56

Het lijkt mij een stuk raadzamer en handiger om Andries van HCA zelf even te bellen en/of mailen......... die kan je er ongetwijfeld veel meer over vertellen dan dat wij dat kunnen.
Hij bouwt nl. zelf, hij wordt niet voor niets door velen 'de Willie-Wortel' onder de wagenbouwers genoemd ;) Veel dingen kan hij in overleg aanpassen, maken, etc. etc.

Dus gewoon even met hem contact opnemen.

Jenkins

Re: HCA sulky voor grotere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:26

He leuk nog een welshxshet!
Heb er zelf ook eentje, die is iets kleiner dan de jouwe :D

Zelf heb ik een tijd de sulky Oxer gehad, was er zelf heel tevreden over :)
Denk zelf dat het lastig is om een klein shetje voor dezelfde kar te zetten als een pony van 1.30.