[AR] welk maat tuig???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

welk maat tuig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:57

Ik ben opzoek naar een tuig voor mijn pony van 1,05, een shetlandertuig vind ik net aan de krappe kant, een pony tuig vind ik net aan de ruime kant en vind het lelijk gaatjes bij te prikken, hiervan past het hoofdstel sowieso niet.
Misschien zijn er meer mensen met deze maat pony, ze valt er net een beetje tussenin.
Tips en adviezen zijn welkom :o

bontegevaar

Re: welk maat tuig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:06

Wij hebben 9 pony's van 1.10 tot 1.28 (shet en welsh) en al deze pony's lopen in maatjes shetlander (merk Ideal en Imperial Riding) Ligt er misschien aan welk merk je neemt, maar pony 'zwemmen' ze bij ons in... Hoofdstellen hebben wij van Ideal en die passen netjes op alle koppies.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 20:18

Dankje, dan wordt het duidelijk een shet! Ik wil een tuig bestellen van rider pro, daar is mijn zadel ook van, en dat bevalt zeer goed. Heb je toevallig ervaring met dit merk? We gaan recreatief rijden en in de toekomst een concours, maar geen marathon.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:21

Mijn pony's van tussen de 99 en 103 cm lopen in shet tuig van Ideal en Zilco. Zelfs mini-shet van kieffer 2span tuig.

Mijn rondste merrie heeft ook in een pony maat van ideal gelopen, dat kon ook net aan (alles op z'n kleinst met extra gaatjes), maar shet zit veel mooier.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:32

Mijn pony is een appie van 95 cm en ik heb voor hem ideal tuig (luxe marathon) maat mini shet. Het bevalt super!!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 20:57

@ Dennis, heb even op je profiel gekeken, volgens mij reed jij ook paard en koets met dat schimmeltje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:08

Mijn schimmeltjes stonden thuis met paard en koets. Mijn palomino die uitgescholden werd voor schimmeltje was wel mee ;).

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:16

Het leek echt net een schimmel, uit de verte, zie je zomers vast beter als zn vacht korter is.
Heb van je genoten, je deed het super goed. Ik ben zelf een shettenfan dus je trok sowieso mijn aandacht. Hoe groot is die pony die ik gezien heb? Weet jij of het is toegestaan om met een 2 wieler concours te rijden, ik dacht van niet, maar weet het niet zeker.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:18

Tolbergfan schreef:
Het leek echt net een schimmel, uit de verte, zie je zomers vast beter als zn vacht korter is.
Heb van je genoten, je deed het super goed. Ik ben zelf een shettenfan dus je trok sowieso mijn aandacht. Hoe groot is die pony die ik gezien heb? Weet jij of het is toegestaan om met een 2 wieler concours te rijden, ik dacht van niet, maar weet het niet zeker.

Ja, de tweewieler waar ze mee reed is voor zowel de dressuur als de vaardigheid toegestaan :) Spoorbreedte van 1.10.

Mijn merries van 95 cm lopen in Zilco shetland maat :) past prima op mijn merries als op die van Dennis@bokt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:29

mijn shet x welsh van 110cm had een clever shet tuig.en dat tuig paste zelfs op mijn merrie van 128cm heb bij de pony van 110 hier en daar 1 gaatje bij gemaakt.kan me niet voorstellen dat je pony nodig hebt

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 23:59

Wij hebben vanmorgen een excelsiortuig gekocht, maar helaas zoals ik al vermoeden was de shet te klein, een ponymaat was niet op voorraad, besteld. kijken hoe dat ligt. Laat het jullie weten zodra het binnen is! ; )