[AR] Mennen op Natural horsemanship wijze

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

femmelz

Mennen op Natural horsemanship wijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:40

Hoi Bokkers,

Ik weet niet of hij hier goed staat, zo niet, excuses ervoor.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met mennen op natural horsemanhip wijze. Ik heb er wel eens van gehoord, maar kan er niks over vinden.
heeft iemand een site of een boek?

Groetjes Femke

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Mennen op Natural horsemanship wijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:46

Lacuna

Re: Mennen op Natural horsemanship wijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:56

Weet niet of dit is wat je bedoelt, maar ik werk met mijn paarden op een NH-basis en ik heb ze voor de wagen staan. In hun opleiding zijn we begonnen met grondwerk, wijken voor druk, leiderschap etc etc. Daarna zijn we verder gegaan met het leiden vanuit zone 5 (achter het paard) en leren accepteren dat er iemand/iets achter hem aan komt. Nja, daarna gewoon tuigje op, wagentje erachter en leiden vanuit zone 5, maar dan zonder dat je zelf mee hoeft te wandelen ;)
Paardjes lopen bij mij overigens zonder oogkleppen.

*uitzondering is met het tandem, waarbij mijn achterpaard wel met oogkleppen loopt om zn ogen tegen de leidsels van het voorpaard te beschermen. Voorpaard loopt dan wel zonder oogkleppen. Achterpaard loopt dan ook voornamelijk lekker achter voorpaard aan, en krijgt zijn aanvullende hulpen van mij via stem, zweep en leidsel.*