Gelukkig hebben we hem los kunnen maken en heeft hij er niets aan over gehouden, maar ik heb wel het vertrouwen in mijn instructeur verloren.
Het zal wel een hele tour worden mijn paard weer met oogkleppen voor de wagen te krijgen in de ontspanning. Ik ga dat ook alleen met goede instructeur doen en alleen als het verantwoord lijkt. Niet ten koste van alles maar gaan inspannen.
Wat is jullie ervaring hiermee?
) worden tuigpaarden niet eerst zonder oogkleppen beleerd? Want anders kun je denk ik nooit meer zonder, mocht dat ooit nodig zijn.
Weer terug ontopic. Het wel-niet-oogkleppen verhaal is een andere discussie, die al vaak gevoerd is.
Dan is een vrachtwagen vanachteren doodeng, want ze hoort m wel, maar ziet m niet... Ik heb een twee maanden terug nog een heel mooi voorbeeld gehad. Mijn vriendin heeft een shetlander waar ze mee ment. Dat is echt het type van onverstoorbaar en rustig, ze heeft er al van alles mee meegemaakt. Beestje geeft geen kik, echt je kan een kanon (voor vogels weg te jagen) zomaar ineens naast hem laten afgaan, hij gaat gewoon rustig door, enz. We gingen op een fietspad, wat van de weg was afgeschermd door een rij bomen. Beestje hoorde wel een ouwe platte wagen langsrammelen, maar zag hem niet, hij schoot eens in de stress, met heel veel geluk zijn we er allemaal heel vanaf gekomen. Dit was dus een geval, ik hoor iets, maar ik zie niets, help! HELP! Met oogkleppen zien ze het wel. Ik ken meerdere gevallen die het beter zonder oogkleppen doen. Ik heb dus door mijn bijna-ongeluk de noodzaak ingezien om zonder oogkleppen te rijden...