Als ik er een band mee sleep vind ik de zweng die ik er dan eerst aan maak te dicht op mijn paard zijn benen zitten. Ik heb ze dus verlengd (met zeer stevig koordtouw). Dat meet zo'n 40 - 50 cm.
Nu heb ik gisteren borsttuig met strengen aan onze kar gelegd. Ivm de lengte. Lamoen is een mooie maat voor onze Fries, we hebben hem er al een tussen gehad. Lamoen is niet te kort of te lang. Nu gisteren borsttuig met strengen... Het borstgedeelte komt hierbij niet voorbij de uiteinden van de lamoenuiteinden. Terwijl de uiteinden vh lamoen (gezien plaats van de stops) echt niet zo ver zouden moeten komen. Denk ik (! Dat weet ik dus niet zeker) Afstand stops/uiteinde is zo'n 20 cm. Uiteinde lamoen zou dus niet voorbij zijn voorbenen mogen komen. Toch?
Volg je het nog?

Volgens mij zijn de strengen dus te kort, maar ik kan nergens langere vinden voor enkelspan dan 210?
Klopt dit dus wel of zie ik iets fout / over het hoofd? Wil mijn paard niet voor wagen gaan zetten met te krappe strengen....
Edit: als ik de strop erin leg komt het leer op een lengte van 195 ong. En het gaatje op zijn langst zit dan op 175. Dus ik vermoed dat deze strengen toch korter zijn dan de gangbare van 210?
(Ja ik heb begeleiding, maar die kan deze week niet. En ik zit nu zieken flink verkouden thuis. Vandaar hier de vraag)