[AR] wie heeft ervaring met sulky oxer voor tinker 1.56

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loulou1

wie heeft ervaring met sulky oxer voor tinker 1.56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 17:58

wie kan me helpen vindt nu een site met sulky oxer die ook geschikt zijn voor tinkers <3 , zou ik heel mooi vinden om erbij te hebben voor mijn paardje :j .
wie o wie kan mij info hier over geven :(:) en mischien ook fotos als jullie er zelf mee rijden *\o/*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:38

loulou1 schreef:
wie kan me helpen vindt nu een site met sulky oxer die ook geschikt zijn voor tinkers <3 , zou ik heel mooi vinden om erbij te hebben voor mijn paardje :j .
wie o wie kan mij info hier over geven :(:) en mischien ook fotos als jullie er zelf mee rijden *\o/*

ik heb de oxer en als je pony hoger dan de 135cm is dan ga je tegen de kont aankijken en zit je dus telaag.ook gaat de boom echt wel te smal zijn om jou tinker tussen te zetten.ik heb de oxer en mijn tinker x welsh pony is 128cm
Afbeelding
Afbeelding
ik zou hem dus zeker niet aanraden voor jou tinker

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:45

sorry ben echt aan het slapen zie net pas dat het jou topic is whaaaaaa :D .
maar joe kan daar echt niet voor,je kent de sulky toch

loulou1

Re: wie heeft ervaring met sulky oxer voor tinker 1.56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 18:53

ja zie het nu hahah sloompie . was op een site gekomen en ja nu jij zegt dat jij die hebt weet ik zeker dat joe er niet in past waarom schrijven ze dat dan op de site argghh

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:56

loulou1 schreef:
ja zie het nu hahah sloompie . was op een site gekomen en ja nu jij zegt dat jij die hebt weet ik zeker dat joe er niet in past waarom schrijven ze dat dan op de site argghh

ja omdat je ze er wel voor kunt zetten maar het gewoon voor geen meter gaat passen whaaaa.dus het kan inderdaad

loulou1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 19:27

zijn dat 21 inch wielen of 23

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:39

loulou1 schreef:
zijn dat 21 inch wielen of 23

weet ik niet nooit gemeten whaaa.hoezo

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:45

heb net even gekeken denk dat het 21inch zijn.want bij horseshop international kun je losse wilen kopen in 16inch zal dan voor de cavelleti(shettie's/a/b pony's) zijn en 21inch deze zullen dan van de oxer zijn(b/c/d pony's)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:58

Ik kom dit topic nu tegen en ben benieuwd of dit voor mijn pony een idee zou kunnen zijn. Ze is 1.32 en erg snel en vinnig. We gaan haar aankomend voorjaar vakkundig laten beleren voor de kar, maar voor thuis zou ik daarna graag een karretje hebben waar ik lekker alleen of met 2 mee kan gaan rijden, ook soort van "marathon"/behendigheidparcourstjes mee wil doen (dat is niet handig zeker met een 2-wieler?). Ik wil haar ook dressuurmatig aan het werk zetten, ze werkt heel graag voor je, maar dus evengoed mee op vakantie gaan en lange ritten gaan maken op ruiter/menpaden.

Kortom, ik ben een echte leek qua mennen, maar dit lijkt me echt een erg leuk karretje, dus zou het iets voor ons kunnen zijn?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:06

Ine23 schreef:
Ik kom dit topic nu tegen en ben benieuwd of dit voor mijn pony een idee zou kunnen zijn. Ze is 1.32 en erg snel en vinnig. We gaan haar aankomend voorjaar vakkundig laten beleren voor de kar, maar voor thuis zou ik daarna graag een karretje hebben waar ik lekker alleen of met 2 mee kan gaan rijden, ook soort van "marathon"/behendigheidparcourstjes mee wil doen (dat is niet handig zeker met een 2-wieler?). Ik wil haar ook dressuurmatig aan het werk zetten, ze werkt heel graag voor je, maar dus evengoed mee op vakantie gaan en lange ritten gaan maken op ruiter/menpaden.

Kortom, ik ben een echte leek qua mennen, maar dit lijkt me echt een erg leuk karretje, dus zou het iets voor ons kunnen zijn?

dit is zeker een sulky die geschikt is voor jullie.met een deze 2 wieler mag je geen wedstrijden rijden(spoorbreedte is niet juist voor de wedstrijden).bij ons mag je wel gewoon mee rijden bij oefenwedstrijdjes.dus wil je echt wedstrijden rijden dan is hij niet geschikt,anders is hij zeker geschikt.ik zelf men ook veel buiten er mee in bos en over slechte paden.dressuur matig kun je er goed mee trainen de sulky is ligt dus makkelijk te trekken

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:25

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik wil geen wedstrijden rijden, heb ook geen vervoer, maar dus wel af en toe op vakantie gaan, lekker op buitenrit, wat behendigheid en dressuur oefenen,... Omdat hij zo licht is lijkt het me ook super om eventueel op het weiland/de bak dressuurmatig te trainen! Dan wordt dit zeker een optie. Hij lijkt me ook echt ontzettend gunstig geprijsd als ik zo rondkijk, wat een verschil met een mooie marathonwagen (wat ik eerst op het oog had, maar dat vond ik dan weer wat zwaar voor 'dagelijks' gebruik).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:27

Ine23 schreef:
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik wil geen wedstrijden rijden, heb ook geen vervoer, maar dus wel af en toe op vakantie gaan, lekker op buitenrit, wat behendigheid en dressuur oefenen,... Omdat hij zo licht is lijkt het me ook super om eventueel op het weiland/de bak dressuurmatig te trainen! Dan wordt dit zeker een optie. Hij lijkt me ook echt ontzettend gunstig geprijsd als ik zo rondkijk, wat een verschil met een mooie marathonwagen (wat ik eerst op het oog had, maar dat vond ik dan weer wat zwaar voor 'dagelijks' gebruik).

voor te trainen en oefenen is hij zeer geschikt.ik heb er afgelopen jaar een mendurance mee gereden.je kunt hem ook inderdaad makkelijk mee nemen.ik vind het een fijne sulky voor de prijs