mij ook niet meer hoeft ze werken) Maar goed na een tijdje loopt ze dan ook wel braaf enzow. Maar ik ging vorige week longeren en ze was zo vervelend, als ze niet meer wil stopt ze gewoon en gaat met d'r hoofd naar me toestaan zeg maar.(ik gebruik trouwens maar een kort zweepje bij 't longeren, misschien helpt een langere zweep wel maar eerst lukte het zo wel altijd)Maar goed, ik heb volgehoudem en steeds geprobeert sneller bij haar kont te zijn zeg maar, zodat ze niet haar hoofd naar me toen kon draaien en wel door moest lopen.Dat hielp en na een tijdje deed ze zelfs alles wat ik vroeg (af en toe nog wel proberen of ze er tussenuit kon)Maar nou ging ik gister weer longeren, en ze was zo mogelijk nog vervelender. Ik longeerde haar met halster en ze trok gewoon voortdurend het touw uit mn hand, en liep dan naar de andere kant van de bak (ik longeerde aan de achterkant zeg maar, omdat ze voorkant een stuk natter was)Uieindelijk heb ik haar hoofdstel maar in gedaan, want ze mag dat touw gewoon niet uit m'n handen trekken. In het begin probeerde ze nog weg te lopen maar later ging het beter (ok, wat wil je met een bit)Ik voel me d'r ook niet prettig bij dat ik er eerst een bit in moet hangen voor ze naar me luistert. Het is echt een schat van een beest, maar ze moet zo consequent aangepakt worden, wat m'n vriendin dus niet deed, en die kon op een gegeven moment helemaal niks meer met Lennie.Sorry voor het lange (en misschien warrige

Groetjes, Renee