Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Poeltje schreef:Die drie keer dat je ment, hoelang men je en wat doe je dan?
Ik doe twee keer in de week conditietraining. Dan maken we aardig wat kilometers.
Verder wordt er af en toe onder het zadel op gereden of even gelongeerd.
frodo1993 schreef:ik men ongeveer drie keer per week. die van mij is net beleerd dus
we zijn het allemaal nog wat aan het opbouwen. ik rij meestal naar een
soort park hier in de buurt en train dan op een groot grasveld.
ben dan ongeveer een uur a anderhalf uur weg. voornamelijk stap en draf,
galop komt later. hij loopt verder drie keer per week een uur onder het zadel.
soms pak ik hem even aan de dubbele longe om vanaf de grond wat dingen te verbeteren.
ik ben van plan om in ieder geval 1x per week goed dressuurmatig aan de gang te gaan.
veel overgangen en figuren rijden en aan de stelling werken.

maar dat is wel langzaam opgebouwd hoor, heb je er niet zo van de ene op andere dag in.
Op buitenrit lekker met lang teugeltje en voornamelijk stap (kan ik zo goed trainen omdat ik erop iets beter contact met zijn mond kan vinden dan op de kar erachter en zo kan ik hem dus beter in actieve stap krijgen zonder teveel in mond te zitten en zonder dat het dribbelen wordt. Het longeren is ook afwisselend, enkele longe of dubbele longe en veel overgangen en oefenen van tempo's tot lekker duurtrainen in zelfde tempo en laatste tijd pak ik balkjes d'r bij en gaan we leren springen aan de longeerlijn. Hij staat verder elke dag buiten in de kudde op grote wei en krijgt daar z'n vrije beweging nog. Er zijn ook weken bij dat onze agenda's of ons energiepeil het niet mogelijk maakt om hem veel te laten werken, dan krijgt hij meer vrij en dat betekent het in de weken erna iets rustiger oppakken (nou ja, na een weekje rustiger aan heeft hij geen conditieverlies, maar als dit weken voorkomt, toevallig laatste tijd, dan moeten we wel beetje opbouwen).