Ik had helaas op 't moment van je vorige topic echt te weinig tijd om nog te reageren, en zag dat er idd al erg veel bruikbare tips en adviezen waren gegeven.
Maar nu ik dit zo lees, zeg ik inderdaad: zoek alsjeblieft iemand anders!
Een schofttuig verkeerd opleggen/vastmaken......... kan me niet voorstellen hoe je dat dan zou moeten doen.
Bit verkeerd in de mond hangen........
En dit is zeker heel erg vreemd:
Gytrash24 schreef:En nu opeens beweert ze dat door dit bit het belangrijk is om met dubbele teugel verder te gaan.
Je rijdt nu dus met een liverpoolbit? Fijn dat hij er beter op reageert!
Wat hierboven letterlijk staat, is echt werkelijk waar pure onzin. Misschien heeft ze er blijkbaar zó weinig kaas van gegeten, dat ze een liverpool aanziet voor een soort van pelham of stang- en trens ofzo?!
Iets anders kan ik me niet bedenken.
Het zal vast wel een keer gebeurd zijn dat iemand met 'dubbele leidsel' een enkelspan rijdt op een liverpool, maar dat is zeer zeker niet gebruikelijk.
Waarom zou je dat doen? Als je meer hefboomwerking wil hebben, dan laat je je leidsel even door je groom een sleuf lager gespen. Daar issie namelijk voor bedoeld
Dan ook het feit dat uitproberen van diverse bitten en mondstukken helemaal niet erg is als het niet lekker loopt, maar juist goed is. Een beetje beleerder/meninstructeur komt juist zelf met dat advies, helemaal als jou 'klacht' is dat je je pony er van verdenkt niet lastig/vervelend te zijn, maar dat je merkt dat hij gewoonweg het sturen niet precies begrijpt.
Nu is een liverpoolbit nogal een standaard menbit, als iemand al niet weet hoe hij/zij deze aan de bakstukken van het hoofdstel dient te bevestigen en dan ook nog eens met een b*llsh*t redenering komt dat het 'nodig is bij dit bit om met dubbele leidsel te rijden', nee sorry dan begrijp ik niet welke halve gare jij nu in huis gehaald hebt
Uiteraard kan jij er weinig aan doen, je denkt er juist goed aan te doen iemand 'met verstand' er bij te halen en dan krijg je dit soort rare fratsen. Alleen maar goed en verstandig dat als je zelf al twijfels hebt, dit eens gaat navragen