Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Brendaaaa schreef:rij jij haar zonder of met oogkleppen Liezja? Mijn pony loopt nog niet zo lang (bij mij) voor de wagen, en ik twijfel nog steeds over de oogkleppen....
Brendaaaa schreef:ja precies, maar je zou dan denken dat in jouw geval zonder oogkleppen handiger is.
Brendaaaa schreef:Maaike, als ik jouw verhaal lees; ik zou met zo'n paardje never voor de wagen lopen buiten (wellicht wel op afgesloten terrein.).. vind ik echt vragen om een ongeluk met ernstige afloop (let op, wil je echt niet beledigen).
Mijn pony is dus wél verkeersmak. De grootste vrachtwagens die hem passeren, boeien hem nooit. Dit was het eerste grote verkeer wat hem overstuur heeft gekregen in al die tijd dat we nu met hem buiten lopen (meestal met kind op zn rug).
) tegen en dan stap ik rustig naar zijkant van erg smal weggetje, ga naast peerd staan (ik zat er dus op) stel haar gerust en terwijl het ding er langs komt siddert het arme ding letterlijk maar blijft ze keurig naast me staan
gelukkig liep dat dus goed af maar zo hebben we allemaal wel onze narrow escapes. Ik dacht dus ook dat die pony echt nergens bang voor was, maar dat was voor hem de limit.
, geruststellen is (bij dit paard) zeggen braaf en knappe dame door mijzelf. Op zijn hoogst een keer een klopje op de hals door groom. Dan krijgt (dit paard) bij mij vertrouwen, en durft ze overal langs (soms kruipend maar ze doet het wel). Groom gaat bij mij naar voren en pakt paard zo nodig bij lijntje wat we via halster (wat we om hoofdstel hebben zitten) en aan schoftje. Niet bij het hoofdstel, want net als jij vind ik ook dat paard het zoveel mogelijk zelf moet uitzoeken.
.