[AR] tweewieler voor Haflinger geschikt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pippenstein

tweewieler voor Haflinger geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 14:32

Ik wil zo graag een tweewieler voor mijn haflinger van 1.48 cm, omdat me dat praktisch lijkt ivm vervoer en stallen van zo'n wagen. Inmiddels heb ik er aardig wat voorbij zien komen (wat achteraf toch niet geschikt bleek te zijn ) Nu heb ik er dus een gezien maar ik weet niet of die geschikt is voor mijn pony, er zitten nl 23 inch spaakwielen op en dat ding is 1.50 breed> Wat zijn de "standaard' maten van een tweewieler voor een haflinger ( wielen en spoorbreedte ) Wagen is volgens mij wel door echte koetsenbouwer gemaakt denk ik want HCA en Hans van der Mee hebben ook dit type wagentje staan.

Ik zou ook heel graag foto's zien van mensen die ook mennen met soort gelijke pony en tweewieler ( om te zien waar ik op moet letten) foto via de pb? Zou ik super vinden!

Arvanti_haf

Re: tweewieler voor Haflinger geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:55

Zie mijn profiel, bedoel je zo iets?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:21

Ik weet welke je bedoelt, ik heb hem bij Hans van der Mee zien staan (in juni dit jaar ergens). Inderdaad een degelijk ding, maar ik heb hem toen niet gekocht voor mijn tinker van 1.55 want ik vond hem érg zwaar... en breed.... en groot... wél mooi.
Ik heb toen gekozen voor een tweewieler met onafhankelijk geveerde bomen met een spoorbreedte van 1.30 meter, van Hans zelf. Dat compactere is voor mij erg fijn.
(helaas heb ik die nu weer te koop staan want er wordt niet meer gereden met die tweewieler, echt jammer, het is een superfijne tweewieler....)

pippenstein

Re: tweewieler voor Haflinger geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 11:45

arvantie_haf: Ja en ik heb hem uiteindelijk ook gekocht maar toen ik mijn pony ervoor zette bleek hij helaas toch te groot. Staat ook alweer te koop. Ik neem voortaan toch maar iemand mee want ik kan blijkbaar niet inschatten of het bij mijn paard past. Jammer had me er erg op verheugd en inmiddels heb ik al drie maanden niet meer aangespannen gereden. Balen