[AR] 'verbaasd' dat shetlandspullen duur zijn in vergelijking met

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

'verbaasd' dat shetlandspullen duur zijn in vergelijking met

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 18:14

Ik zit eens rond te kijken en verbaas me er over dat spullen voor shetlanders (tuig, sulky of wagentje) veel duurder is dan voor een pony of paard. Hoe komt dit en waarom springt de markt hier niet op in?>

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: 'verbaasd' dat shetlandspullen duur zijn in vergelijking met

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:33

Uhm duurder? Naar wat ik weet zijn de kleine maat tuigen en wagens gewoon goedkoper dan grote maat.
Je hebt iets minder materiaal nodig, maar in arbeid maakt het niet uit natuurlijk. Dus eigenlijk zou het van mij niet eens goedkoper hoeven zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:35

Shetlander is wel iets goedkoper. Ik weet niet waar je kijkt?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:34

Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waar je dan precies kijkt en hoe je dat bedoeld. Kan je bijv. enkele specifieke voorbeelden opnoemen, wat (en misschien van welk merk en/of waar) duurder zou zijn voor een shet dan voor een 'groot paard/grote pony'?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 09:05

menwagens 2ehands bijvoorbeeld een simpele sulky voor een shet kost snel 350 euro terwijl er al redelijk degelijke 4 wielers op staan voor minder (die zijn dan voor ponys of paarden). Hetzelfde voor tuig. Als je goed zoekt naar een 2ehands tuig zijn shetlandtuigen schaars en vaak duurder dan paardentuigen op 2ehands websites.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:16

kwestie van vraag en aanbod. Ik denk dat er de laatste yijd een soort hype onstaan is dat mensen idd daadwerkelijk iets met de minis gaan doen tegenwoordig. Voorheen waren ze hoofdzakelijk voor de kleine kinderen en om als grasmaaier te dienen, maar nu doen er steeds meer "grote" mensen iets met de kleinere ponys. Dus 2e hands spul is gewild.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:37

ja,
helemaal eens met hierboven,

maar ik denk dat de goedkope gewoon heel snel verkocht zijn.
over het algemeen denk ik dat met de shetten toch meer met goedkoop tuig word gement
en dus 2e hands ook sneller verkocht is.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:16

Er is veel meer vraag voor 2ehands shetlander men spullen denk ik. Ik zoek een concourskar, voor een pony of paard had ik die een half jaar geledem al gevonden, voor shetlanders zie je er heel sporadisch een.