[AR] Ervaringen Rombach wagens.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

areke

Ervaringen Rombach wagens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 23:18

Ik heb vandaag op Horse Even een leuk wagentje gezien voor mn shet hengstje.
Aangezien ik twijfelde of hij het wel aan zou kunnen besloot ik om maar even wat info te gaan halen.

Gelukkig was er een hele aardige meneer die ook nederlands kon aangezien duits spreken het voor mij niet zou worden :p
Hij vertelde mij na wat info en foto's van mn pony dat hij de kar moest kunnen trekken.
Prijs viel me eigenlijk best wel mee, ik had veel meer verwacht en de mogelijkheid om te wisselen tussen enkel en dubbelspan vind ik ook wel fijn.

Ik heb al op de site gekeken, staan mooie wagens tussen en het ziet er allemaal goed uit, het jammere vind ik alleen dat niet overal de info bij staat die ik wil hebben.

Maargoed hoe leuk ik de wagen ook vindt wil ik toch wat meer te weten komen over het merk aangezien ik toch wel een leek ben op mengebied en het geen pakje boter is dat je gaat kopen.
Is er iemand die ervaring heeft met Rombach wagens?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:30

Welke heb je op het oog dan?
http://rombach-poedersuiker.de/index.php?op ... &Itemid=16

Ben ik wel benieuwd naar :j

Ben zelf niet bekend met het merk, maar heb er volgens mij wel goede verhalen over gehoord.
Is alleen dus wel handig om het type etc. hier ook te vermelden lijkt me. Of meerdere wagens, als je nog geen keuze hebt gemaakt.

xSCWx

Re: Ervaringen Rombach wagens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 01:01

Rombach poedersuiker.de? :')

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 08:59

Ik heb op HE deze gezien, wagen was volgens de man 100kg en geen probleem voor mn pony.
Afbeelding
Afbeelding
Ik had op de site al zitten zoeken gisteren maar kon hem niet zo snel vinden voor verdere info.

Ik ben sowieso nog wel een beetje verder aan het kijken en ik ben ook nog meer info aan verzamelen wat voor wagentje het beste zou zijn voor mn pony (en eventueel op den duur een spanmaatje)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:11

xSCWx schreef:
Rombach poedersuiker.de? :')

Misschien de scheldwoorden filter uitzetten? ;)

Areke, de wagen oogt vrij breed, ziet er uit als een leuk starterswagentje.
Let erop dat de wagen voor A pony's 1.10 breed moét zijn in de vaardigheid, dressuur is vrij.
Voor pony's groter dan A maat moet de wagen 1.25 breed zijn in de vaardigheid. Dressuur vrij.
In de SGMW is het altijd 1.25, maar zo te zien kan er niemand achterop, dus ook niet gehangen worden, maar voor dressuur/vdh/recreatie is dit een leuk wagentje. :j
(eventueel achterop groombeugels laten maken dat iemand achterop kan staan en hangen als je eens een (oefen)marathon gaat doen)

Als je zoekfunctie gebruikt kom je misschien nog wel meer topics tegen, meen me nml nog een topic over rombach te herinneren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:21

Hier in de buurt zijn velen die een wagen van Rombach hebben en ook allemaal heel tevreden zijn :j .
Zelf heb ik geen wagen van hen, maar ik kom er wel eens en ze hebben veel keus, nemen de tijd voor je en geven je ook echt goed advies.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 09:33

Melanie Bedankt voor je antwoord.

Voorlopig zal het idd nog wel bij recreatie blijven en wie weet op den duur ook dressuur.
Marathon zal het de komende jaren nog niet worden (ga ik nu even vanuit) dus als ik jou verhaal zo lees wordt het sowieso een wagen van 1.10 breed.
Aan deze wagen kan idd niet gehangen worden, je kan eventueel wel achterop staan maar zonder beugels lijkt me dat niet fijn.

Ik zal straks de zoekfunctie nog eens proberen, misschien dat ik met een andere bewoording wat meer kan vinden.

Avaluna ook jij bedankt voor je antwoord.

Dit is mijn pony waar het om gaat, hoop op den duur ook een spanmaatje erbij te nemen voor hem.
Afbeelding

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:30

ben zelf laatst bij Rombach geweest samen met mijn instructeur en er waren daar hele goede wagens voor een normale prijs. Voordeel van Rombach vind ik dat de service uitstekend is, je mag altijd langs komen met vragen of iets anders. zeer goede kwaliteit! Zal daar zeker ook mijn volgende wagen halen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:28

ik heb pas nieuwe wielen voor mijn wagen laten maken.ik vind rombach(in aachen)een erg fijn man die de tijd neemt alles laat zien,alles uitlegt.ik heb ook mijn wagen mee genomen om misschien in te ruilen omdat ik volrubberen wiele wilde,hij zei toen dat ik geen nieuwe wagen moest kopen want wagen was een goede wagen.en dat ik alleen nieuwe wielen moest kopen(stuk goedkoper).ook de wagens die ik bij hem heb gezien stuk voor stuk super goede wagens en nette prijzen.
als ik een nieuwe wagen nodig heb ga ik daar een kopen