[AR] Wagen 'schrikt' tijdens galop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Wagen 'schrikt' tijdens galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 10:56

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheepsbewegingen

Mijn 4 wielige wagen schrikt vaak tijdens het gallopperen (zie link). De strengen hangen dan los en daarna weer vast, dit gaat met een rukje. Dat vind ik niet fijn voor mijn paardje. Met ietsje de rem erbij is dit minder, maar dat is natuurlijk niet echt gewenst. Vooral als mijn paard erg hard wil speelt dit, bij een rustig galopje is het minder. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen/veranderen? Ik heb wat ruzie met de voorremmen gehad (zuiger bleef vastzitten) dus nu de voorremmen gedemonteerd en alleen achterremmen gebruiken (deed ik toch eigenlijk altijd al).

MelanieB

Re: Wagen 'schrikt' tijdens galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:36

Zit je broek niet te strak aan het lamoen? Dit had ik namelijk, met gewoon rustig galloperen geen last, ga ik hard, dan heb ik het ook (dus als ik naar buiten ga gaat de broekriem eentje losser).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:19

heb je een gesloten lamoen ?
kan het zijn dat je paard de wagen met het lamoen trekt ipv de strengen ?
als het kan..plaats even een foto, dan is het misschien wel te zien wat er loos is,..kan gewoon een stilstand foto zijn :j

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:53

Ik heb dat ook bij een stevige galop... voelt niet fijn.
Ik ga Melanie's tip om de broekriem wat losser te maken eens proberen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 17:05

Nee hij trekt wel met de strengen, tenminste ze staan normaliter altijd op spanning. Ik ga de broekriemtruc ook proberen, kijken of dat helpt! Ik zal ook eens kijken of ik een foto kan vinden waar het hele zaakie op staat, heb normaal alleen maar billenfotos haha!

wendy031081

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:55

Dit kan je ook overkomen als de rem op de een of andere manier toch nog aanloopt. Of misschien heb je een kromme velg voor. In iedergeval is het erg irritant!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 10:23

De voorremmen heb ik er afgehaald, zou het door de achterremmen kunnen komen? Ik merk dat als ik een klein beetje bijrem met de achterrem, het minder gebeurt....

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:43

Ik heb hetzelfde aan de hand, enkel bij een stevige galop gaat de wagen "schrikken". Ik heb ook hetzelfde als jou ondervonden, als ik een klein beetje rem (achterrem), vermindert het heel wat.

Ik heb nog geen oorzaak gevonden waarom de wagen dit doet, dus ik lees hier ook mee! Remmen vind ik niet de oplossing, moet voor pony niet aangenaam zijn denk ik.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 08:31

Ik heb nog geen oplossing gevonden, grrr....

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 01:02

Bij mij gebeurde dit ook in de galop, broekriem gaatje losser was de oplossing. Nu gebeurd het eigenlijk alleen nog als ze echt bloedhard gaat voor de kar. Maar dan helpt bijremmen achter en het paard iets terugnemen ook!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 08:29

Hmm misschien nóg een gaatje losser doen dan, die broek. Of die van mij gaat gewoon alleen maar bloedhard (hmm klinkt op zich wel logisch... :) )