[AR] adhv TREC: hoe repareer je onderweg de band van je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

adhv TREC: hoe repareer je onderweg de band van je kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 19:20

Ik kreeg net mijn lijstje men-TREC benodigdheden toegezonden en hierop stond: bandenreparatiemateriaal.
Nou ging mijn zieke brein eens goed brainstormen en begon ik me voor te stellen hoe ik persoonlijk in vredesnaam mijn band moet repareren onderweg. Touwtjes zat in mijn bagage. Hoevenkrabber en mes gaan ook altijd mee. Longinhoud is ook super, maar hoe krijg je ergens in the middle of nowhere lucht in je band? :D
Persoonlijk heb ik altijd het telefoonnnummer van onze menkarreparatieman bij me. Die beste man heeft me al vaak uit de brand geholpen.
Maar de vraag blijft: hoe repareer je onderweg je band? ;)

Keet

Re: adhv TREC: hoe repareer je onderweg de band van je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:32

Fietspomp? Werkt bij mijn wagen prima. Heb er een van de action die ook op autobandventielen kan :) plus een drukmetererop.

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:36

ik heb een fietspomp met metertje en een dingetje voor autobanden.
die zit onder t bankje van de zitting. ( ik heb daar een soort opberg bak )

bij mijn sulky heb ik een klein handpompje met een mes & hoevenkrabber aan de kar hangen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:22

ik neem mijn voetpompje wel mee idd maar die stond niet op de lijst van dingen die je mee moet nemen. Krijg je geen lamme armen van een fietspompje? Ik heb er al moeite mee met m'n fiets ;)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:34

Ik heb een wagentje met skelterbanden. Als er 1 lek is bel ik mijn moeder, die komt dan een nieuwe brengen. Heb het al 2x gehad.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:20

Ha ja die heb ik ook gekregen; heb me ook aangemeld. Heb je niet een reparatiesetje met solutie van de fietshandel? Met een pomp, dan ben je er al denk ik. Ik heb nog niet zo goed gelezen, zal ik toch eens doen :z Ik heb brommerbanden onder mijn kar.
Hoe repareer je je band? Maar daar zal je het niet voor nodig hebben; het is uitrusting! ( vooral verzonnen door leuke dames die een wedstrijd willen organiseren ;) )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:24

fietspomp mee en brommer band reparatie setje (die heeft zwaardere bandafhalers),
hoewel ik mezelf niet de motor/brommerbanden van mijn wagen af zie wippen in het veld.
Tevens zou je afh. van je wagen een krikachtige constructie moeten hebben.

Andere optie.. Je hebt van die spuitbussen voor nood voor je autobanden en er is een fietsband variant.
Geloof dat ik die dan zou meenemen, heb je de rest niet nodig. (tot je thuis bent)

Voorbeeldje van zo'n set.
http://www.gomaxx.com/vmchk/Onderhoud-V ... ieset.html

Bij veel nieuwe auto's tegenwoordig ook geen reserve wiel meer, maar zo'n setje.
(in dat geval waardeloos, want bij klapband kan je er echt niets mee.)

lector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:27

wij hebben ook dat spul zoals hierboven bij sjolvir is omschreven ,werkt perfect als je een gat in t rijvlak hebt echter zit t in de zijkant dan werkt t niet .voor t eerste stuk zou je een pomp mee kunnen nemen en zodra je verkeer tegenkomt vragen of je gebruik kunt maken van hun sigaretten aansteker of anders langs een pomp

loverxbritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:16

Ik heb ook altijd een fietspomp mee :D