schofttuig

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Diana29

schofttuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 08:15

sinds een aantal weken heb ik een nieuwe pony, een kruising tussen een haflinger en een welsh, super mooi en lief beestje, gekocht om mee te mennen. Hij loopt al voor de kar en ik ben bezig met mijn koetsiersbewijs (over 3 weken examen, brrr.) Ik heb een 2 wieler besteld, en was op zoek naar een passend tuig. Er werd er op internet een aangeboden, zag er goed uit op de foto,(niet al te duidelijk, blijkt achteraf) niet al te veel geld, dus ik dacht, die haal ik me, was een beetje ver weg, dus heb ik hem op laten sturen. Toen hij arriveerde, rook het zo nieuw dat ik even mijn twijfels had over dat "gebruikt". Nu weet ik waarom.... blijkt dat het schofttuigje een vaste draagriem heeft, en die kan ik niet gebruiken bij een tweewieler. (hadden ze er ook niet bij vermeld) Het is een heel mooi tuig, maar zonder schoftje voor mij waardeloos :( Ben op zoek gegaan naar een los schoftje, maar dat is tot nu toe niet te vinden. Kun je die dingen wel los krijgen?? vond het wel erg radicaal om nu maar te zeggen, dan maar gelijk een vierwieler, ik spaar namelijk voor een marathonwagen :j
iemand een goed advies? (of ergens een schoftje liggen? :D )

capopjekop

Re: schofttuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:18

Het merk ideal heeft alle onderdelen los, zo zullen er vast nog wel meer merken zijn. Het is alleen even kijken of het bij de rest van je tuig past. Overigens moet je ook daar goed opletten of hij los is, anders moet je even bellen, ze kunnen het iig wel zo maken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:18

Ja, hoor die zijn los te koop.
Alleen losse onderdelen vaak wat duurder dan heel tuig.
Maar van ideaal en zilco en vele andere merken alles los verkrijgbaar.
Ook wel logisch, want er gaat ook wel eens iets kapot, dan moet je het wel kunnen vervangen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:19

Bij Ideal kan je een schoftje bestellen met een losse draagriem :) geloof dat het 10% extra kost om die aanpassing te laten maken. Is laatst een bokker geweest die het heeft laten doen.

[center]Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:10

Bij Ideal kun je idd een schoftje met losse draagriem kopen, danwel laten maken.

Alleen........ ik weet niet wat je voor je huidige tuig hebt betaald, maar een groot stuk tuig zoals een compleet borsttuig of een schofttuig, daar betaal je meestal wel flink voor..... http://www.tuigonderdelen.nl/ideal-scho ... athon.html € 215,=

Is het dan anders geen idee om dit tuig te verkopen, en er een nieuw, ander tuig voor te kopen?

Daarnaast is het niet echt gebruikelijk om in advertenties te vermelden of de draagriem van het schoftje los/vast is, tenminste, het wordt (helaas!) bijna nooit gedaan. Dat is iets waar je zelf aan moet denken, en waar je zelf naar moet vragen.

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 07:39

bedankt allemaal, ik heb hier in ieder geval van geleerd :(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie